شناسهٔ خبر: 37001280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

وزیر بهداشت اعلام کرد: ورود نهادهای امنیتی به ماجرای کیک‌های آلوده

وزیر بهداشت درباره‌ آخرین وضعیت پیگیری پرونده کیک‌های آلوده با بیان اینکه خوشبختانه در این رابطه تا این لحظه مورد نامطلوبی از مسمومیت یا عارضه نداشتیم، گفت: این موضوع یک بحث امنیتی است و وزارت بهداشت با همکاران امنیتی و اطلاعاتی در حال ردیابی شبکه‌های آن هستند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سعید نمکی در حاشیه مراسم بزرگداشت پوشش همگانی سلامت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات نقاط کمتر برخوردار کشور همواره ماندگاری طبیب و کادر پزشکی بوده است. در این زمینه وزارت بهداشت ، طرح‌هایی را برای جلب ماندگاری طبیب در مناطق محروم برنامه ریزی کرده و طرحی که بیشترین تاثیر گذاری را خواهد داشت تربیت نیروهای بومی در این مناطق است که خوشبختانه از اوایل سال 99 این افراد وارد چرخه نظام ارائه خدمات می‌شوند و تعهد خدمت ماندگاری خواهند داشت.

وی افزود: نکته دیگری که در این زمینه دنبال می‌کنیم این است که باید برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم جاذبه ایجاد کنیم. یکی از این جاذبه‌ها جاذبه‌های اقتصادی است. به این صورت که با تفاوت‌هایی که در شیوه پرداخت در نقاط کمتر برخوردار و به نسبت محرومیتشان به کادر پزشکی و پزشکان ارائه می‌دهیم بتوانیم انگیزه بیشتری برای ماندگاری کادر پزشکی در این مناطق ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره‌ آخرین وضعیت کیک‌های مشکوک که در آنها قرص‌ جاسازی شده بود، گفت: این اتفاق بیرون از چرخه تولید و حتی توزیع رسمی انجام شده است. این موضوع یک بحث امنیتی است و گروهی به شکل سازمان یافته برای تخریب اذهان عمومی و فلج کردن صنعت موفق مواد غذایی کشور به ویژه صنعت کیک و شکلات ممکلت اقدام کرده‌اند.

وی این را هم گفت که در این زمینه همکاران وزارت بهداشت، با همکاران امنیتی و اطلاعاتی در حال ردیابی این شبکه‌ها هستند. البته خوشبختانه تا این لحظه مورد نامطلوبی از مسمومیت یا عارضه نداشتیم و امیدوارم با تلاش شبانه روزی تیم‌های مختلفی که در این زمینه کار می‌کنند، بتوانیم شبکه‌ای را که در این زمینه اقدام کرده شناسایی کرده و خاطر مردم را از این بابت راحت کنیم.

نمکی در پاسخ به سوال ایسنا درباره‌ برگزاری آزمون ارزیابی از سوی وزارت رفاه، گفت: در این زمینه با وزارت رفاه نشست‌های مختلفی را داشته‌ایم و آقای موهبتی در بیمه سلامت با همکاران وزارت رفاه جلسات خوبی را در این زمینه داشته‌اند که امیدواریم بتوانیم بزودی به یک جمع بندی مورد اتفاق دو وزارت خانه برسیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره‌ وضعیت بودجه‌ای وزارت بهداشت نیز گفت: در این زمینه با سازمان برنامه و بودجه بحث‌هایی را داشته‌ایم اما سال آینده سال سختی است و باید خودمان را برای این سال سخت آماده کنیم.

نظر شما