شناسهٔ خبر: 37001188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان : مشاوره در انتخاب آگاهانه پیش از ازدواج موثر است

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت : بر این باوریم که مشاوره در انتخاب آگاهانه پیش از ازدواج اثر گذار است و می تواند به یک ازدواج پایدار منجر شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان فارس به نقل از خبرگزاری ایرنا ، اعظم کریمی یکشنبه درحاشیه نخستین کارگاه کشوری بازآموزی و دانش افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره و ازدواج خانواده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز اظهار داشت: کارهای پژوهشی زیادی توسط این وزارتخانه و با همکاری استادان دانشگاه صورت گرفته تا بتوانیم مشاورانی را با مهارت تربیت کنیم که مردم به آنها اعتماد کنند.
وی اضافه کرد: مشاوران اگر بتوانند فرایند مشاوره را به صورت علمی، حرفه ای و تکنیکی اداره کنند می توانند جوانان را در انتخاب اگاهانه و ازدواج پایدار کمک کنند.
این مقام مسوول اضافه کرد: ازدواج اگر به موقع و پایدار باشد طلاق در انتظار زوج ها نیست.
کریمی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان ۳۰۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور دارد ، افزود : با توجه به گزینش افراد، تلاش شده افرادی با صلاحیت در جمع مشاوران این وزارتخانه قرار گیرند و تنها جایی که مجوز مشاوره صادر می کند وزارت ورزش و جوانان است.
وی افزود: اکثر مراکز مشاوره ما توسط افراد بنام، پیشکسوت و استادان دانشگاه اداره می شود اما برای اینکه در بین مراکز ما وحدت رویه به وجود آید براین اساس تصمیم گرفتیم با هدف تمرکز زدایی، دوره بازآموزی ، دانش افزایی ویژه مدیران مرکز تخصصی برگزارکنیم که اولین آن هم اینک در شیراز در حال برگزاری است و در بخش آموزش از ظرفیت بسیار خوب استادان استان فارس استفاده شده است .
کریمی با اشاره به اینکه رویکرد تمرکززدایی موجب می شود که ظرفیت های سراسر کشور شناخته شوند، افزود: وقتی مدیران این مراکر دور هم جمع شوند و تجربه خود را به اشتراک بگذارند می توانند در مشاوره به جوانان نکات جدیدی را ارایه دهند.
او گفت: این مشاوران در جامعه با جوانان زیادی مواجه هستند که در آستانه ازدواج قرار دارند و یا زوج های جوانی داریم که به اختلاف خانوادگی برخورد کردند و متقاضی طلاق هستند از این رو این استادان چون در بطن مشکلات جامعه جوان ما زندگی میکنند می توانندکمک کنند تا تصمیم درست گرفته شود.
معاونت جوانان به تمام آسیب های اجتماعی می پردازد
کریمی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود وزارت ورزش و جوانان بیشتر به مسایل طلاق و ازدواج می پردازد، افزود: معاونت جوانان به تمام آسیب های اجتماعی با مخاطب جوان پرداخته و همکاری خوبی که وزارت کشور در این زمینه دارد، فعالیت حوزه جوانان تنها معطوف به طلاق نیست.
وی ادامه داد: دولت با بودجه مناسب در بخش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی دقیقی کرده است و هر دستگاهی عهده دار بخشی از ماموریت هاست.
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان از میزبانی خوب شیراز تقدیر کرد و ادامه داد: این استان در حوزه جوانان کارنامه خوبی در کشور دارد و سازمان های مردم فارس نیز در جریان سیل فروردین ماه سال جاری نیز کارهای بسیار بزرگی کردند و این برنامه ملی آموزشی هم تمام کارهای اجرایی آن بر عهده سازمان های مردم نهاد است.
نخستین کارگاه دو روزه کشوری بازآموزی و دانش افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره و ازدواج خانواده، شنبه ۲۳ آذر ۹۸ گشایش یافت و یکشنبه 24 آذر ماه با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می رسد..

برچسب‌ها:

نظر شما