شناسهٔ خبر: 37000751 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باورنکردنی‌ها از نفت مسجد سلیمان؛ نماینده شهر اولین‌ها

تهران- ایرنا- نفت مسجد سلیمان نه تنها در این فصل شکست نخورده بلکه ۶ بار در این فصل دیدارهای باخته را با برد و تساوی عوض کرده است.

صاحب‌خبر -

پانزده هفته از لیگ برتر ایران گذشت و همچنان ۲ تیم شکستی در کارنامه خود ندارند. سپاهانِ امیر قلعه‌نویی در ۱۴ بازی هیچ باختی نداشته و تیم نفت مسجد سلیمان نیز این آمار را در ۱۵ بازی از خود بر جای گذاشته است.

تماشای این وضعیت برای سپاهان قابل پیش‌بینی و یا باورپذیر بود اما اینکه نفت با «مهدی تارتار» در سومین فصل حضور خود در لیگ برتر بخواهد به چنین موفقیتی دست پیدا کند؛ شگفت‌انگیز بود. نفت در لیگ‌های چهاردهم و هجدهم در پایان مسابقات ۲۲ امتیاز جمع آوری کرده بود اما حالا بعد از نیم فصل با کسب ۲۳ امتیاز از کل امتیازاتی که در ۲ فصل قبل به دست آورده بود، سبقت گرفته است.

آنها هم‌ اکنون با چهار پیروزی و ۱۱ تساوی در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارند. آخرین باخت این تیم در یک مسابقه رسمی به هفته بیست و نهم لیگ هجدهم برمی‌گردد که به پیکان باختند. آنها بعد از دیدار مذکور ۱۶ بار در لیگ و ۲ بار در جام حذفی به میدان رفتند که ماحصل آن ۶ برد و ۱۲ تساوی بوده است.

نکته مهم درباره تیم مهدی تارتار این است که آنها بعد از دریافت گل هم بیکار نمی‌نشینند و با روحیه‌ای فوق‌العاده و انگیزه‌ای فراوان به مسابقه برمی‌گردند و باخت را با مساوی یا برد تعویض می‌کنند. اتفاقی که ۶ بار در بازی‌های این فصل آنها در لیگ برتر رخ داده است؛ بیش از هر تیم دیگری.

نفت در هفته دوم مقابل صنعت نفت گل اول را دریافت کرد اما در دقیقه ۸۵ «محمد طیبی» کار را به تساوی کشاند تا باخت با تساوی عوض شود. هفته بعد این تیم در خانه رو در روی استقلال قرار گرفت. گل «مهدی قائدی»، آبی‌ها را پیش انداخت ولی دیگر مدافع نفت یعنی «حامد نورمحمدی» در دقیقه ۷۰ همه چیز را به تساوی کشاند. در هفته پنجم، اشتباه «سوشا مکانی» یک گل تقدیم شهر خودرو کرد اما چند دقیقه بعد «محمد ابراهیمی» با استفاده از خروج اشتباه رحمتی شکست را به تساوی تبدیل کرد.

پرگل‌ترین بازی نفت در هفته ششم بود. جایی که آنها مقابل پیکان با نتیجه ۲ بر یک عقب افتادند اما با یک کامبک جذاب به پیروزی سه بر ۲ دست پیدا کردند. گل برتری در لحظات پایانی به زیبایی توسط «صادق صادقی» به ثمر رسید.

هشت هفته بعد بار دیگر نفتی‌ها به مصاف یک تیم خودروساز رفتند. جدال با سایپا در ورزشگاه شهید «بهنام محمدی». تیم «ابراهیم صادقی» گل نخست را به ثمر رساند اما این پایان کار نبود. «عماد میرجوان» و «فرزاد حاتمی»، بازی باخته را با برد عوض کردند تا چهارمین پیروزی فصل برای نماینده شهر اولین‌ها به ثبت برسد.

تیم «مهدی تارتار» در نهایت و در هفته پانزدهم مقابل پارس جنوبی جم تا دقیقه ۹۳ با یک گل عقب بود که مجددا میرجوان با یک ضربه سر عالی، کار را به تساوی کشاند تا رکورد نباختن‌های نفت ادامه‌دار باشد. نفت با این روحیه عالی از ۶ باخت، چهار تساوی و ۲ پیروزی ساخت تا حالا سلطان کامبک لیگ نوزدهم باشد.

نظر شما