شناسهٔ خبر: 37000691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چاووش اوغلو

درخواست ترکیه برای خرید سامانه دفاعی پاتریوت آمریکا

وزیر امور خارجه ترکیه: با اینکه سامانه اس ۴۰۰ روسیه را خریداری کردیم اما همچنان با آمریکا متحد هستیم و اماده ایم پاتریوت امریکا را هم بخریم

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو در سخنرانی خود در نشست دوحه ۲۰۱۹ افزود: آنکارا پیشنهاد خرید سامانه‌های دفاع ضد موشکی پاتریوت را به واشنگتن داده است.
او گفت: ترکیه همواره معتقد است که آمریکا متحد این کشور است و ما نیز همواره متحد آمریکا باقی خواهیم ماند. هیچ کس نمی‌تواند قرارداد خرید اس ۴۰۰ با روسیه را لغو کند. این کار انجام شده است. روسیه بهترین پیشنهاد را داد و ما نیز پذیرفتیم حالا ما آماده خرید سامانه پاتریوت و در انتظار پاسخ آمریکا هستیم.
روز چهارشنبه ۱۱ دسامبر چاووش اوغلو از بدترین سناریو سخن گفت و به واشنگتن هشدار داد اگر آمریکا به دلیل خرید سامانه اس ۳۰۰ روسیه، تحریم‌هایی علیه ترکیه اعمال کند، آنکارا می‌تواند پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه را که مورد استفاده نیروی هوایی آمریکاست تعطیل کند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد سامانه‌های اس ۴۰۰ که به ترکیه تحویل داده شدند در آوریل سال ۲۰۲۰ عملیاتی خواهند شد. در اواخر ماه اوت آمریکا به طور رسمی پیشنهاد فروش سامانه‌های دفاعی پاتریوت خود ره ترکیه را پس گرفت.

نظر شما