شناسهٔ خبر: 36998394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هشدار هواشناسی نسبت به کولاک در جاده‌های آذربایجان‌غربی

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران و برف همراه با تندباد لحظه‌ای با سرعت بین 20 تا 50 کیلومتر بر ساعت و کاهش دما بین سه تا پنج

صاحب‌خبر -

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران و برف همراه با تندباد لحظه‌ای با سرعت بین 20 تا 50 کیلومتر بر ساعت و کاهش دما بین سه تا پنج درجه سانتیگراد برای فردا، دوشنبه و پس‌فردا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه اثرگذاری موج بارشی تمام مناطق به‌ویژه جنوب و مرکز استان خواهد بود و روز پایان فعالیت آن سه‌شنبه آینده می‌باشد.

وی اظهار داشت: لغزندگی، کاهش دید و اخلال تردد در جاده‌های مواصلاتی مهمترین پدیده‌های ناشی از موج بارشی جدید در استان است.

صابری به شهروندان توصیه کرد که نسبت به رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی اهتمام کنند.

وی با تاکید بر اینکه سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی به وقوع می‌پیوندد، اضافه کرد: روز گذشته بارندگی‌ها در استان به صورت جزیی در بوکان و سردشت و شاهیندژ گزارش شد.

وی بیان کرد: گرم‌ترین شهر استان خوی و شاهین‌دژ با 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و سردترین شهر چالدران با دمای چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر است.

سردشت با بارش سالانه ۱۰۰ میلی‌متر باران، پربارش‌ترین شهرستان آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما