شناسهٔ خبر: 36996965 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش وزیر نفت به افزایش قیمت گازوئیل و بنزین تک نرخی

وزیر نفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل و تک نرخی کردن قیمت بنزین نداریم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی طرح توسعه و تولید کارخانه‌ای و کارگاهی خودروهای دوگانه‌سوز بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های ایران و بانک ملت در جمع خبرنگاران افزود: گازرسانی در همه جبهه‌ها در استان سیستان و بلوچستان فعال است.
وی با بیان اینکه میزان سهمیه اختصاص یافته ال‌پی‌جی (گاز مایع) در همه استان‌ها نسبت به پارسال بسیار بیشتر است گفت: مشکل این است بخشی از این سوخت، قاچاق و بخشی هم به‌صورت غیرمجاز در خودروها استفاده می‌شود.
زنگنه در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت گازوییل گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل نداریم.
وی اضافه کرد: تا ماه‌های آینده میزان کاهش مصرف بنزین تثبیت می‌شود؛ رقمی که هم‌اکنون درباره کاهش مصرف عنوان می‌شود نسبت به مدت مشابه پارسال است.

وزیر نفت با تاکید براینکه سهمیه‌بندی بنزین تاثیری در قاچاق ندارد گفت: آنچه در قاچاق تاثیر دارد قیمت است، قاچاق بنزین برخلاف گازوئیل و بر اساس اطلاعاتی که دارم، بسیار کم است.
زنگنه درباره فاز ۱۱ پارس جنوبی هم گفت: این فاز به‌صورت کامل به شرکت پتروپارس سپرده شده و این شرکت کارهای اجرایی آن را آغاز کرده است.
وزیر نفت افزود: عمده فرآورده‌های نفتی از طریق بورس انرژی عرضه می‌شود و بسیار هم موفق بوده است، اما در مقوله نفت‌خام و میعانات گازی، تاکنون نتوانستیم فروش جدی داشته باشیم.
223228

نظر شما