شناسهٔ خبر: 36993118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نقشه راه عمار حکیم برای پاسخگویی به خواسته‌های معترضان

71610

رئیس جریان حکمت ملی عراق نقشه راهی را برای پاسخگویی به خواسته‌های تظاهرکنندگان در این کشور پیشنهاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق با صدور بیانیه‌ای نقشه راهی را برای پاسخگویی و برآورده کردن خواسته‌های تظاهرکنندگان پیشنهاد کرد.

نقشه راه پیشنهادی عمار حکیم شامل سه بخش است.

عمار حکیم در این باره افزود: بخش نخست شامل تسریع در روند انتخاب نخست‌وزیر مستقل و مورد قبول مردم و تشکیل دولت انتقالی به دور از مداخلات خارجی است. بخش دوم نیز شامل تصویب قانون منصفانه و عادلانه برای انتخابات و تشکیل کمیسیون انتخاباتی مستقل و شفاف است. بخش سوم نیز در آمادگی برای انتخابات زودهنگام خلاصه می‌شود تا بدین ترتیب ملت نقش قانونی خود را در انتخاب نمایندگان ایفا کند.

این مقام عراقی همچنین با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر نوشت: از زمانی که ما گزینه اپوزیسیون سازنده را در پیش گرفتیم، به تشویق سایر احزاب سیاسی جهت تحکیم اصول نظام سیاسی ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم موارد مثبت آن را بررسی کنیم و موارد منفی آن را شناسایی کرده و در صدد درمان آن باشیم.

رئیس جریان حکمت ملی عراق ادامه داد، ما اعلام می‌کنیم که موضع‌مان در رابطه با مسئله تعیین نخست‌وزیر و خصوصیات او برای تشکیل دولت انتقالی، همان گزینه‌ای است که مردم عراق موافق آن هستند و آن را انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد که جریان متبوع او هیچ‌ نامزدی را برای تصدی منصب نخست‌وزیری عراق معرفی نکرده است و از هیچ نامزدی برای نخست وزیری حمایت نمی‌کند، مگر آن که وی مستقل و مورد رضایت کامل شهروندان عراقی باشد.

انتهای پیام

نظر شما