شناسهٔ خبر: 36992324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / موضع جدید آمریکا درباره احتمال برداشتن تحریم ها / دزدیده شدن پرسنل سانچی صحت دارد؟ / ایران: آماده مبادله زندانیان با آمریکا هستیم

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نجفی به ۷ سال و ۸ ماه حبس محکوم شد

وکیل محمدعلی نجفی گفت: رای دادگاه لحظاتی پیش به ما ابلاغ شد. ۶ سال و نیم حبس برای قتل عمد و یک سال و ۳ ماه حبس برای نگهداری سلاح غیرمجاز برای موکلم محمدعلی نجفی صادر شده است. او گفت: ما به این رای اعتراض خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهیم کرد و به دیوان عالی فرجام‌خواهی می‌کنیم.

آمریکا: تهران شروط ما را بپذیرد، تمام تحریم‌ها را بر می‌داریم

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا که برای شرکت در "کنفرانس دوحه" به قطر سفر کرده است، گفت: اگر ایران شروط لازم را بپذیرد آمریکا تمام تحریم‌ها را بر می دارد.

استراماچونی خداحافظی کرد

آندره آستراماچونی سرمربی ایتالیایی آبی پوشان در پیامی تصویری خطاب به هواداران استقلال گفت: هر روز سعی کردیم با مدیریت باشگاه راه‌حلی برای حل مشکل‌مان پیدا کنیم تا دوباره به نیمکت استقلال بازگردم و یک بار دیگر کنار بازیکنانم باشم تا خودمان و هواداران دوست‌داشتنی استقلال یک بار دیگر از بازی‌های‌مان لذت ببریم. با وجود تمام تلاشی که از جانب من انجام شد، متاسفانه هیچ اقدام مناسبی از سوی باشگاه استقلال صورت نگرفت. با تمام احترامی که برای هواداران استقلال قائل هستم اما باید با ناراحتی بگویم که هیچ چیزی در 9 روز اخیر تغییر نکرده است. من دیگر سرمربی استقلال نیستم. روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی ادعا شد که من پول و طلبم را از استقلال دریافت کرده‌ام اما از همین جا اعلام می‌کنم که هیچ پولی از استقلال دریافت نکرده‌ام. این برای من و وکلایم خیلی بد است که سخت تلاش می‌کنند تا از حق من به صورت قانونی دفاع کنند. از همین جا به صورت رسمی به هوادارانم اعلام می‌کنم که نمی‌توانم هیچ معامله‌ دیگری با باشگاه استقلال داشته باشم.

ایران: آماده مبادله زندانیان با آمریکا هستیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: بعد از آزادی زندانی ایرانی در آمریکا، آقای ظریف پیشنهاد نقل و انتقال به صورت پکیجی را در توئیت خود داد و الان هم بعد از مبادله ما آماده هستیم تا همه گروگان‌هایی که ما در آمریکا داریم در قالب یک پکیج مبادله کنیم و الان هم توپ در زمین آمریکاست.

تکذیب سناریوی دزدیده شدن پرسنل سانچی

شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه سناریوی دزدیده شدن پرسنل سانچی واقعی نیست اعلام کرد: ادعای تماس خدمه کشتی با برخی خانواده ها بی اساس است . این شرکت اعلام کرد که بر اساس اطلاعات جعبه سیاه سانچی، امکان زنده ماندن خدمه وجود نداشت و اصلا «قایق نجات کشتی بدون آنکه از آن استفاده شود، کاملا ذوب شده».

ادعای پمپئو علیه ایران درباره حادثه فرودگاه بغداد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری، با طرح ادعاهایی علیه ایران، آن چه آن را حمله شبه‌نظامیان ایران که در این هفته منجر به زخمی شدن پنج سرباز عراقی در فرودگاه بغداد شد، می‌خواند را محکوم کرد و خطاب به مقامات ایران گفت که آمریکا در صورت آسیب رساندن ایران یا شبه‌نظامیانش به کارکنان آمریکایی یا به شرکای عراقی‌مان، قاطعانه پاسخ خواهد داد.

ادامه تلاش عمران خان برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض

عمران خان نخست ‌وزیر پاکستان در راستای تلاش‌های خود برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان سعودی برای ششمین بار عازم ریاض شد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما