شناسهٔ خبر: 36992300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ادامه بررسی اوضاع سوریه در مذاکرات تلفنی لاوروف و چاوش‌اوغلو

به‌دنبال گفت‌وگوی تلفنی هفته گذشته "ولادیمیر پوتین" و "رجب طیب اردوغان"، وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه نیز روند اوضاع در سوریه و وضعیت کلی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را مورد بررسی قرار دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" و "مولود چاوش‌اوغلو" وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه در جریان گفت‌وگویی تلفنی، وضعیت سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

اخبار بین‌الملل- وزارت خارجه روسیه یادآور شد: «در ادامه مذاکرات تلفنی بین "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه ، در تاریخ 11 دسامبر 2019 (20 آذر ماه)، وزیران امور خارجه دو کشور نیز در مورد روند حل و فصل اوضاع در مناطق شمال شرق سوریه و وضعیت کلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفت‌وگو کردند.»

چهارشنبه هفته گذشته پوتین و اردوغان طی مذاکراتی تلفنی، بر لزوم اجرای کامل توافقات دوجانبه سوچی و تقویت تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در استان ادلب و شمال شرق سوریه تاکید و ادامه همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی و نظامی-فنی را مورد بررسی قرار دادند.

در همین راستا، "الکساندر گروشکو" معاون وزیر خارجه روسیه نیز یادآور شد که اوضاع لیبی در مرکز تماس‌ها بین روسیه و ترکیه است. به گفته وی، مقامات مسکو و آنکارا بطور مرتب و همه روزه در جریان گفت‌وگوهای سیاسی، موضوعاتی که "برای همه شناخته شده است" را مورد تبادل نظر قرار می‌دهند، طرفین درمورد همه مسائل مربوط به امنیت منطقه‌ای گفت‌وگو می‌کنند.

این دیپلمات تأکید کرد: «لیبی، مانند بسیاری از شرکای دیگر روسیه ، در مرکز تماس‌های سیاسی ما قرار داشته و ما به دنبال یافتن نقاط درک متقابل هستیم.»

نظر شما