شناسهٔ خبر: 36992274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

گزارش اختصاصی الف آخرین تحولات میدانی استان الجوف یمن؛ دفع حملات مزدوران رژیم سعودی پس از ۱۶ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر + نقشه میدانی

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل الف، از شمال غرب استان « الجوف» در شمال یمن خبر می رسد، دهها تن از نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعودی با پشتیبانی هوایی ائتلاف غربی - عربی حملات گسترده ای را علیه رزمندگان یمنی ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای مزدور ائتلاف غربی - عربی مواضع رزمندگان یمنی را در نزدیکی منطقه « الیتمه» در شمال غرب بخش « خب والشعف» انجام دادند اما با واکنش قاطع در این محور مواجه شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی ائتلاف در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند و با مقاومت در این محور در گام نخست توانستند پیشروی نیروهای مزدور سعودی را متوقف کنند.

رزمندگان یمنی پس از 16 ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات را به طور کامل در نزدیکی منطقه « الیتمه» دفع و شماری از نیروهای مزدور سعودی را کشته و زخمی کنند و عملیات آنان را به شکست برسانند.

به گزارش گروه بین الملل الف، یگان موشکی در جریان درگیری ها از نیروهای یمنی پشتیبانی و نقش ویژه ای را در دفع حملات ایفا و تحرکات مزدوران سعودی را در این محور فلج کرد و خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای مزدور رژیم سعودی در تلاش بودند منطقه راهبردی « الیتمه» را در شمال غرب استان الجوف به اشغال دربیاروند و امنیت جاده مهم « البقع» را تامین کنند که ناکام ماندند و به نتیجه ای نرسیدند.

تسلط رزمندگان یمنی بر کوه های غربی و جنوب غربی منطقه « الیتمه» از جمله « صفحه، الوجف، السلیله و وعر» که بر نقاط حومه اشراف کامل دارند کار را برای نیروهای مزدور سعودی سخت و دشوار کرده و تحرکات آنان در این محور به طور کامل رصد می شود.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یگان مهندسی نیز در روزهای اخیر با انجام عملیات های دقیق، چندین کاروان نظامی مزدوران سعودی را در کمین های تله انفجاری گرفتار کردند و ضربات مهلکی را به آنان وارد آوردند.

در جریان کمین های دقیق رزمندگان یمنی در حومه منطقه « الیتمه» در شمال غرب استان الجوف، سرهنگ « حسن محمد الحطبانی» از فرماند ارشد تیپ 155 ائتلاف غربی - عربی و سرهنگ  « سریع عبدالله الحباری» فرمانده نیروهای واکنش سریع و تعدادی از همراهان آنان به هلاکت رسیدند.

رزمندگان یمنی در تلاش هستند تمامی حملات را در محور شمال غرب استان الجوف دفع کنند و با پاکسازی  کامل مناطق غربی بخش « خب و الشعف» ، مزدوران سعودی را به سمت مناطق مرکزی این استان عقب برانند و امنیت بخش بیشتری از جاده « الجوف - صعده» تامین کنند.

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از 75 درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدور رژیم سعودی است.

به گزارش گروه بین الملل الف، الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که 70 درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما