شناسهٔ خبر: 36992229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نخستین جشنواره استانی شورابیل/هیأت داوران جشنواره معرفی شدند

دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی شورابیل گفت: نخستین جشنواره استانی «شورابیل» از 25آذر در اردبیل برگزار و هیأت داوران بخش عکس، فیلم و فیلمنامه‌نویسی این جشنواره معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

میردولت موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: نخستین جشنواره شورابیل دوشنبه، ۲۵ آذرماه با حضور در مزار شهدای گمنام آغاز به کار کرده و به‌دنبال آن اردوی عکاسی خیابانی از شورابیل تا اسفریس(گذرگاه فرهنگی عالی قاپو) برگزار خواهد شد و به عکاسان منتخب این اردو جوایزی در مراسم اختتامیه اهداء خواهد شد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی شورابیل ادامه داد: ساعت ۱۵ بعد از ظهر برنامه‌های اکران و نمایش با افتتاح نمایشگاه عکس و به‌دنبال آن مراسم افتتاحیه تصویری آغاز شده و بلافاصله از فیلم کوتاه «اینجا جایی برای فرود نیست» ساخته رضا جمالی رونمایی خواهد شد؛ همچنین جشنواره با اکران ۱۳ فیلم  برگزیده جشنواره فیلم شهر ادامه خواهد یافت و در زمان بعدی ۱۹ فیلم از آثار رسیده به بخش مسابقه جشنواره اکران خواهد شد.

وی افزود: آخرین زمان روز اول جشنواره با رونمایی از فیلم کوتاه «سایه‌های سنگین کلاغ» ساخته بهنام اسداللهی و به‌دنبال آن تعداد ۸ فیلم از آثار برجسته انجمن سینمای جوانان استان اردبیل به اکران عموم گذاشته خواهد شد.  

موسوی گفت: در روز دوم جشنواره برای عکاسانی که روز اول در اردوی خیابانی حضور داشتند، کارگاهی با حضور داور علایی و جاوید خدمتی برگزار شده و در ادامه ۱۹ فیلم دیگر از آثار رسیده به بخش مسابقه به نمایش در خواهد آمد؛ همچنین پایان بخش برنامه روز دوم کارگاه نگاه در سینمای مستند با حضور فیلمساز برجسته کشور علی محمد قاسمی و در کنار آن نقد و بررسی فیلم‌های بخش مسابقه خواهد بود.  

مسؤول انجمن سینمای جوانان استان اردبیل بیان داشت: نخستین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس شورابیل از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ آذرماه در سالن آمفی تئاتر پارک بانوان برگزار می‌شود و حضور در تمام برنامه‌های جشنواره برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

معرفی اعضای هیات داوران نخستین جشنواره شورابیل

وی به اعضای بخش داوری این جشنواره استانی نیز اشاره کرد و گفت: اعضای هیأت داوری بخش عکس، فیلمنامه و فیلم نخستین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس شورابیل معرفی شدند.

وی ضمن معرفی هیأت داوران بخش عکس این جشنواره افزود: جاوید خدمتی، داور علایی، حسین ملی، محسن زارع و سجاد دادپور هیأت داوران بخش عکس جشنواره را تشکیل می‌دهند که تعداد ۹۵۸ قطعه عکس از ۶۳ عکاس در دو بخش حرفه‌ای و آماتور توسط ۵ نفر اعضای هیأت داوران مورد قضاوت قرار گرفتند.  

موسوی عنوان کرد: شهنام سجودی‌زاده، سید ابراهیم جوادخانی، حمید عزیزی، یوسف یزدانی و سعیده عدلی هیأت داوران بخش فیلم‌نامه نخستین جشنواره استانی شورابیل هستند.

وی اذعان کرد: تعداد کل فیلمنامه‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره ۹۶ عنوان بود که پس از بررسی اولیه در دبیرخانه و حذف فیلم‌نامه‌های غیرمرتبط با موضوع و مغایر با مقررات جشنواره، ۵۴ فیلمنامه برای رقابت در این بخش انتخاب و توسط ۵ نفر از اعضای هیأت داوران مورد قضاوت قرار گرفتند.  

 دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی شورابیل تصریح کرد: در بخش فیلم این جشنواره نیز حمدالله اسکندری، عبدالله عزیزی، هایده مرادی، رضا جمالی و مرتضی عدلی‌ داوری این بخش را برعهده خواهند داشت.
  
 موسوی گفت: از بین نزدیک به ۵۸ فیلم رسیده به دبیرخانه جشنواره ۳۹ اثر در بخش‌های مختلف فیلم به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۷۱۶

نظر شما