شناسهٔ خبر: 36992156 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آی نیوز بررسی کرد

پیامدهای پیروزی محافظه کاران در انتخابات و خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اگرچه پیروزی حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات فرصتی چند ماهه به اقتصاد این کشور می‌دهد، اما در دراز مدت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای اقتصاد این کشور آسیب رسان است.

صاحب‌خبر -
خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آسیب به اقتصاد انگلیس و افزایش هزینه‌های زندگی را به دنبال داردبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات سراسری انگلیس با کسب اکثریت آرا باعث شد تا در ۶ ماه آینده فضای تنفسی مورد نیاز به اقتصاد این کشور داده شود با این وجود کارشناسان اقتصادی طرح برگزیت را یک باخت برای اقتصاد لندن می‌دانند و اکنون این سوال مطرح است تا چه زمانی و به چه میزان فشار این طرح بر جامعه انگلیس وجود دارد.
 
به گزارش آی نیوز، از لحاظ تئوری کسب رای اکثریت در انتخابات سراسری دست بوریس جانسون را در مذاکرات مهم تجاری با اتحادیه اروپا در سال آینده باز می‌گذارد.

بیانیه‌ محافظه کاران به وضوح اعلام می‌کند که دوره اجرای برگزیت بیش از دسامبر سال آینده تمدید نخواهد شد. در توافق برگزیت آمده است که هر درخواست برای تمدید این طرح تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۰ باید به تصویب برسد این در حالی است که دولت انگلیس هنوز انتظارات غیر واقعی از این معاهده دارد؛ از این رو، انگلیس با خطر قرار گرفتن  برگزیت در لبه پرتگاه تا دسامبر سال آینده رو به رو خواهد شد و اقتصاد انگلیس بار دیگر در نیمه دوم سال آینده با رکود رو به رو می‌شود.

پیروزی بوریس جانسون آزادی عمل بیش تری برای رفع مشکلات اقتصادی پیش روی انگلیس قرار می‌دهد، اما مشخص نیست که جانسون درک کاملی از مشکلات انگلیس داشته باشد.

علاوه بر آن، اقتصاد جهانی طی چند سال آینده به سمت رکود حرکت می‌کند و احتمال آنکه بوریس جانسون همچنان در سمت خود باقی بماند زیاد نیست..

به گفته کارشناسان اقتصادی، افزایش هزینه‌های زندگی بعید است که با درآمدهای عمومی مردم انگلیس مطابقت داشته باشد.

اعضای حزب محافظه کار انگلیس به ریاست بوریس جانسون طی ۹ ماه گذشته افزایش نابرابری‎ها، بدتر شدن ارائه خدمات عمومی و افت سطح سرمایه گذاری را نادیده گرفته‎اند.
 
 

دوره تمدید برگزیت می‌تواند در سال پیش رو موج تازه‌ای از عدم اطمینان را به وجود آورد و دولت انگلیس شروع به جدا سازی سیستم قانونگذاری خود از اتحادیه اروپا کند. این احتمال زیاد است که تقاضا و سرمایه گذاری از انگلیس دور شود و این امر باعث می‌شود اقتصاد کنونی این کشور که از راندمان پایین رنج می‌برد، فشار بیشتری را متحمل شود.

در نهایت کارشناسان بر این باورند، در دراز مدت بسته به اینکه انگلیس چگونه از اتحادیه اروپا خارج شود تاثیر منفی بر شرکت‌ها و مصرف کنندگان در این کشور خواهد گذاشت.


انتهای پیام/

نظر شما