شناسهٔ خبر: 36992140 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه شهید بهشتی:

می‌توانیم با تکیه بر پتانسل داخلی مشکلات را رفع کنیم/ارتباط دانشگاه و صنعت ضعیف است

71567

رییس دانشگاه شهید بهشتی تحریم را یکی از موانع دانشگاه‌ها در تعاملات بین‌المللی دانست و گفت: اگر چه از این بابت خسارت می‌بینیم، اما می‌توانیم با تکیه بر پتانسل داخلی مشکلات را رفع کنیم.

صاحب‌خبر -

دکتر دکتر سعدالله نصیری قیداری در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید وزارت علوم و اقتضائات جدید سیاسی و اقتصادی در کشور لازم است نشست‌های بین دانشگاه‌ها به منظور بررسی مشکلات مختلف و ارائه راهکارهای جدید برگزار شود؛ چرا که این جلسات کمک می‌کنند اقتصاد مقاومتی به تدریج عملی شود و اقدامات در حوزه شعار متوقف نشود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضعیف است،‌ تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر دانشگاه‌ها آنگونه که باید ارتباطی با صنعت ندارند و بخش صنعت هم تعامل خوبی با دانشگاه‌ها ندارد بطوریکه پایان‌نامه‌های دانشگاهی اندکی به سمت حل معضلات جامعه هدایت شده، که باید این معضل رفع و تعاملات بین دانشگاه و صنعت تقویت شود.

رییس دانشگاه شهید بهشتی "تحریم" را یکی از موانع دانشگاه‌ها در عرصه تعاملات بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: ما جزو دانشگاه‌هایی هستیم که به طور ویژه تحریم شده‌ایم و از این بابت هم خسارت می‌بینیم، اما این شرایط می‌تواند فرصتی باشد که ما به سمتی برویم که مشکلات را خودمان حل کنیم و به بحث "درون‌زایی" اقتصاد مقاومتی که در بیانات رهبری هم به آن اشاره شده است توجه بیشتر داشته باشیم.

دکتر نصیری قیداری تاکید کرد: باید با همت جوانان، اساتید، فرهیختگان و ... بتوانیم مشکلات و مسائل دانشگاه و کشور را حل کنیم. چرا که با تکیه به این جوانان و دانشجویان با انگیزه و اساتید دانشمند، تاکیدات رهبری در گام دوم انقلاب، تحقق خواهد یافت.

رییس دانشگاه شهید بهشتی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر این دانشگاه با دانشگاه‌های کشورهای متعددی تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های مختلف دارد و برخی از کشورهای اروپایی، اروپای شرقی و ... این همکاری‌ها را ادامه می‌دهند و ما این تلاش بین‌المللی را با توجه به سیاست بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها که از سوی وزیر علوم نیز مطرح شده است، ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

نظر شما