شناسهٔ خبر: 36992088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وابستگی سرمایه‌گذار به تسهیلات بانکی باید کمتر از ۳۰ درصد باشد

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: برای سرمایه‌گذاری در استان، سرمایه‌گذاری دارای صلاحیت است که میزان وابستگی سرمایۀ او به تسهیلات بانکی کمتر از ۳۰ درصد باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، مرتضی علیخانی اظهار داشت: یکی از مواردی که به تأیید احراز و صلاحیت سرمایه‌گذار منجر می‌شود، میزان وابستگی سرمایه او به تسهیلات بانکی است که متأسفانه چندان در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار  نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به سرمایۀ موجود باعث شده تا ۹۰ درصد سرمایه‌گذاران با مشکل مواجه شوند، افزود: از سال گذشته تاکنون سرمایه‌گذارانی به دفتر  استانداری مراجعه می‌کنند که به طور عمومی در پرداخت بدهی بانکی و یا تأمین سرمایۀ ثابت با مشکل مواجه شده‌اند.

به گفته این مسؤول، سرمایه‌گذاری که بیشتر از ۷۰ درصد سرمایۀ او به تسهیلات بانکی وابسته باشد، به طور حتم در ادامه کار با مشکلات و موانع متعددی مواجه خواهد شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین اضافه کرد: مواردی وجود داشته که مدیرعامل یک واحد تولیدی حدود ۱۰ سال پیش برای طرح توسعه خود تسهیلاتی از بانک دریافت کرده و تاکنون یک فقره از اقساط آن را پرداخت نکرده و اکنون نیز با بدهی ۸۰ میلیارد ریالی روبرو شده است.

علیخانی خاطرنشان کرد: دولت به‌صورت جدی از سرمایه‌گذاران واقعی حمایت می‌کند و برای پیشبرد فرآیند کارها نیز از هیچ اقدامی فروگذار نیست، اما سرمایه‌گذاری که صلاحیت لازم را نداشته باشد، حمایت‌های مالی نمی‌تواند راهگشای فعالیت او باشد.

انتهای پیام/

نظر شما