شناسهٔ خبر: 36991996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ژاپن همچنان پیگیر میانجی‌‌گری میان آمریکا و ایران است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با ابراز اطمینان از ارائه پیشنهاد میانجی‌گری از سوی ژاپن میان آمریکا و ایران، گفت: فقط در شرایط تعلیق کامل تحریم‌ها است که جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا، آن هم در قالب برجام را می‌پذیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به سفر پیش روی روحانی به ژاپن و احتمال درخواست میانجی‌گری برای مذاکره با آمریکا از سوی این کشور، گفت: آبه شینزو با پیام مکتوب ترامپ خدمت مقام معظم رهبری رسید و چون حضرت آیت الله خامنه‌ای هیچ تغییری در رفتار آمریکا ندیده بودند، ضمن رفتار با احترام با شینزو، پیام رئیس جمهور آمریکا را دریافت نکردند چرا که نمی شود هیچ پاسخی به دشمنی داد که هیچ اقدامی در راستای صلح و ثبات انجام نمی دهد.

اخبار سیاسی- نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه تا زمانی که آمریکایی ها نظر رهبر معظم انقلاب که نظر ملت ایران است تأمین نکند، هیچ میانجی گری انجام نمی شود، اظهار داشت: قطعا ژاپن در جریان سفر رئیس جمهور کشورمان به توکیو درخواست میانجی گری می کند البته اگر اختیاراتی از سوی آمریکا به وی داده شده باشد.

وی افزود: با این حال اختیارات رئیس جمهور ژاپن در میانجی گری باید به میزانی باشد که برای مثال تعلیق تحریم های علیه ایران را به همراه داشته باشد، در غیر این صورت با فضای موجود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

یوسفیان ملا در ادامه ژاپن را شریک تجاری معقولی برای ایران دانست و افزود: البته ژاپن علیرغم تمام اقدامات آمریکا علیه این کشور از جمله تجربه بمب اتم از سوی آیزنهاور، دربست در اختیار آمریکایی ها است؛ با این حال نسبت به شرکای دیگر، شریک تجاری عاقل تری نیز برای ایران بوده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در سفرهایی با جنبه تجاری و اقتصادی، همواره گروه‌هایی رئیس جمهور را همراه می کنند، خاطرنشان ساخت: زمانی که هیأت دولت در حال مذاکرات سیاسی هستند، تاجران و کارآفرینان نیز در حال مذاکره تجاری و اقتصادی با همتایان خود خواهند بود که منجر به توسعه روابط تجاری می شود که در زمان تحریم بسیار به آن نیاز است.

 

نظر شما