شناسهٔ خبر: 36991971 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فاطمی: در صورت نیامدن استراماچونی، یک مربی باتجربه باید سرمربی استقلال شود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: چنانچه استراماچونی نخواهد به ایران برگردد جانشین او در استقلال باید یک مربی باتجربه باشد.

صاحب‌خبر -

فراز فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد شرایط استقلال و دیدار این تیم مقابل شاهین شهرداری بوشهر که با برتری 4 بر یک آبی‌پوشان خاتمه یافت، اظهار داشت: بازی جذابی را مخصوصا از سوی استقلال شاهد بودیم و فکر می‌‌کنم شرایط آب‌وهوایی روی بازیکنان شاهین تاثیر منفی گذاشته بود از این جهت که آنها از یک منطقه گرمسیر به تهران آمده بودند و هر چه از بازی گذشت توان بدنی‌شان کاهش پیدا کرد. بازیکنان استقلال از نظر روحی و روانی نسبت به دیدار با پیکان شرایط بهتری داشتند و این موضوع را به خوبی می‌شد در بازی آنها دید. به ثمر رساندن 4 گل نشان داد که این تیم همچنان می‌خواهد در بین مدعیان قرار داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نبود استراماچونی تاثیر منفی روی استقلال گذاشته است یا نه؟ عنوان کرد: همان طور که گفتم در بازی با پیکان بازیکنان استقلال اصلا تمرکز لازم را نداشتند و مشخص بود که در شوک رفتن استراماچونی هستند اما به نظر می‌آید آنها کم کم با این شرایط کنار آمده و تصمیم گرفته‌اند با اتحاد و یکدلی راه خود را ادامه دهند. قطعا این تفکر درستی است از این جهت که بازیکن باید حرفه‌ای فکر کند و تمام تمرکز و توانش را روی موفقیت تیمش بگذارد. کاری که بازیکنان استقلال روز گذشته به خوبی انجام دادند.

کارشناس فوتبال ایران در واکنش به این سوال که فکر می‌کند استقلال از نیامدن استراماچونی ضربه بخورد یا اینکه هر طوری هست باید این مربی برگردانده شود، گفت: قطعا استقلال تحولش را مدیون استراماچونی است و طبیعی است که او خودش این تیم را درست کرده و راحت‌تر می‌تواند کارش را ادامه دهد. بازیکنان هم با این مربی راحت‌تر هستند اما باید دید شرایط چطور پیش خواهد رفت. در همین یکی دو روز باید تکلیف استراماچونی مشخص شود از این جهت که استقلال بازی‌های حساسی پیش‌رو دارد و اصلا نباید امتیاز از دست بدهد.

فاطمی در پاسخ به این سوال که بهترین گزینه را برای جانشینی احتمالی استراماچونی چه مربی می‌داند، خاطرنشان کرد: ماندن استراماچونی را همانند هواداران به نفع استقلال می‌دانم اما اگر او خودش نخواست بیاید شرایط فرق خواهد کرد. قطعا در آن صورت باید یک مربی با تجربه کار را در دست بگیرد. مربیگری کار بسیار سختی است و مربیان با تجربه خیلی بهتر می‌توانند از نظر روحی و روانی تیم را آماده کنند.

مهاجم پیشین استقلال گفت: این تیم از نظر تاکتیکی و بدنی مشکلی ندارد فقط باید از نظر روانی شرایطش بهبود یابد. هواداران هم در این شرایط سخت قبل از هر چیز باید حامی استقلال باشند. نام استقلال بزرگتر از هر چیزی است و این تیم چه با استراماچونی و چه بدون او باید به راهش ادامه دهد. استقلال بعد از چند سال اوج گرفته و واقعا حیف است از این شرایط فاصله بگیرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما