شناسهٔ خبر: 36991876 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حضور ۱۰۳ کماندار در دومین المپیاد استعدادیابی تیروکمان

شعبانی: امیدوار به کسب مدال تیروکمان در المپیک ۲۰۲۲ هستیم

90047

مربی تیم ملی نونهالان و نوجوانان ریکرو از حضور ۱۰۳ کماندار در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر در تیروکمان خبر داد و گفت: رکوردهای ثبت‌شده در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر، وضعیت کمانداران را از نظر مدال‌آوری برای قهرمانی جهان ۲۰۲۱ امیدوارتر کرد.

صاحب‌خبر -

زهرا شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر با حضور ۱۰۳ کماندار در رده سنی نونهالان و نوجوانان در حالی در رشته‌های ریکرو و کامپوند برگزار شد که نسبت به دوره نخست این المپیاد که در اصفهان برگزار شد، راضی کننده و رکوردهای خوبی به ثبت رسید.  در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر که تنها در مرحله مقدماتی برگزار شد، هدفگذاری بر این بود تا در این المپیاد بین استعدادهای برتر سال ۹۷ و ۹۸ رقابت برگزار و بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که از این تعداد چند کماندار به تیم ملی نونهالان و نوجوانان دعوت خواهد شد، گفت: در هر رده سنی ۶ کماندار در رشته‌های ریکرو و کامپوند به تیم ملی دعوت می‌شود که نفرات دعوت شده طی دو سال از نظر رکوردی مورد ارزیابی و غربالگری قرار می‌گیرند و در نهایت برترینها به قهرمانی جهان نوجوانان در سال ۲۰۲۱ اعزام خواهند شد.

مربی تیم ملی ریکرو نونهالان و نوجوانان اضافه کرد: یکی از هدف‌گذاری اصلی ما المپیک ۲۰۲۲ است که سعی داریم با سرمایه‌گذاری روی تیم های پایه و شناسایی استعدادهای برتر در ریکرو دختران و پسران بتوانیم در این المپیک به مدال دست پیدا کنیم. البته با پیشرفتی که کمانداران از نظر رکوردی دارند ما را به آینده امیدوارتر می‌کند.

شعبانی در پایان پیرامون این پرسش که سرمایه‌گذاری بر روی تیم های پایه در حال حاضر چگونه است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بر روی تیم های پایه الان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و اگر این چرخه به همین شکل تداوم داشته باشد، در چند سال آینده می توانیم کمانداران خوبی را به تیم ملی بزرگسالان تزریق کنیم که در المپیک‌های آینده حرفی برای گفتن داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما