شناسهٔ خبر: 36991715 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

منهای فوتبال

صاحب‌خبر -

غفور به انتخابی المپیک می‌رسد؟

تیم والیبال لوبه در شرایطی توانست عنوان قهرمانی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را کسب کند که امیر غفور، پشت‌خط زن ایرانی این تیم بسیار کم در ترکیب تیمش قرار گرفت. ابتدا به نظر می‌رسید که این موضوع مربوط به بحث‌های فنی و تاکتیکی است، اما مدتی بعد رسانه‌های ایتالیایی از مصدومیت غفور خبر دادند.ستاره ایرانی تیم والیبال لوبه در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هم به دلیل مصدومیت نتوانست تیمش را همراهی کند و لوبه بدون غفور راهی جمهوری چک شد تا مقابل چسکی به میدان برود. مصدومیت غفور در آستانه رقابت‌های انتخابی المپیک به جدی‌ترین دغدغه اهالی والیبال تبدیل شده است. در شرایطی که اعضای کادر فنی از جدی نبودن مصدومیت غفور خبر می‌دهند، اما غیبت ستاره ایرانی لوبه در این هفته‌ها نشان می‌دهد که مصدومیت این بازیکن جدی است. اعضای کادر فنی در تلاش هستند تا غفور زودتر به ایران بیاید تا زیر نظر سیامک افروزی، پزشک تیم ملی تحت درمان قرار بگیرد، اما هنوز این امر محقق نشده و باشگاه لوبه با این موضوع موافقت نکرده است. امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی در این باره گفت:«غفور از ناحیه کمر دچار مشکل شده اما خوشبختانه با بررسی‌ها و تصویربرداری‌های صورت گرفته از کمر او متوجه شده ایم که وضعیتش حاد نیست، آسیب‌دیدگی او دیسک کمر نیست که نیاز به درمان طولانی مدت داشته باشد و فقط بحث عضلانی است.»

     

تیراندازان تفنگ در پیچ بلاتکلیفی

اردوی تیم ملی تپانچه از روز گذشته (شنبه) آغاز شده و ۶ تیرانداز از جمله هانیه رستمیان و جواد فروغی، تیراندازان المپیکی ایران به این اردو دعوت شدند اما هنوز وضعیت اردوی تیم ملی تفنگ ایران مشخص نیست. تیم ایران در بخش تفنگ توسط نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده و مهیار صداقت چهار سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرده است؛ تیراندازانی که حدود یک ماه است اردویی نداشته‌اند و اکنون نیاز دارند تا هرچه سریع‌تر اردوها و برنامه‌های خود را برای المپیک آغاز کنند. فدراسیون تیراندازی در این زمینه جواب مشخصی به خبرنگاران نمی‌دهد. ناصر رسولی، سخنگوی فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی در مورد دلیل برگزار نشدن اردوهای تیم ملی تفنگ گفت:«به زودی اردوی این تیراندازان هم آغاز می‌شود!» به نظرمی‌رسد اصلی‌ترین دلیل تاخیر در آغاز اردوی تیم ملی تفنگ، مشخص نبودن وضعیت سرمربی تیم ملی است. گویا فدراسیون هنوز نتوانسته شرایط لازم برای ادامه همکاری با الهام هاشمی را فراهم کند. فدراسیون تیراندازی باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سرمربی و اردوی تیم ملی اقدام کند. علی دادگر، رییس فدراسیون تیراندازی پیش از این اظهار امیدواری کرده بود که ایران در المپیک ۲۰۲۰ مدال کسب کند اما با این روند نمی‌توان نسبت به مدال‌آوری و حضور موفق تیراندازان چندان خوشبین بود.

     

5 وزنه‌بردار در قطرکاپ

مسابقات گزینشی المپیک قطر کاپ، آخرین رقابت بین‌المللی در رشته وزنه‌برداری در سال ۲۰۱۹ است و ایران هم قرار است با پنج وزنه‌بردار در این رقابت‌ها شرکت کند. در بخش دختران که از طریق رنکینگ بعید است ایرانی‌ها به سهمیه المپیک برسند، فدراسیون امیدوار به کسب سهمیه از طریق وایلدکارت است. به همین خاطر پریسا جهانفکریان و الهام حسینی که نمایش بهتری نسبت به سایرین در مسابقات بین‌المللی اخیر داشتند، راهی قطر می‌شوند تا آمادگی خود را بالا ببرند. اتفاق جالب دیگر اعزام سه نماینده وزنه‌برداری مردان ایرانی در دسته ۹۶ کیلوگرم است. علی میری، ایوب موسوی و کیانوش رستمی که هر سه جزو وزنه‌برداران دسته ۹۶ کیلوگرم هستند به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند. البته یکی از آنها طبق مقررات باید در وزن دیگری وزنه بزند که کادر فنی هنوز انتخاب خود را برای نماینده این دسته را انجام نداده است. قطرکاپ طی روزهای ۲۸ آذر تا سه دی به میزبانی شهر دوحه برگزار خواهد شد.

 

 

نظر شما