شناسهٔ خبر: 36991373 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

میزان گزارش می‌دهد

ثبات قیمت در بازار شب یلدای ۹۸/ وفور میوه، آجیل و خشکبار

در حالی که در آستانه شب یلدا قرار داریم و هر سال تقاضا به مناسبت این شب افزایش می یابد اما بررسی ها نشان دهنده جو آرام از نظر قیمت در بازار است.

صاحب‌خبر -

ثبات قیمت در بازار شب یلدای ۹۸/ وفور میوه، آجیل و خشکباربه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در حالی که در آستانه شب یلدا قرار داریم و هر سال تقاضا به مناسبت این شب افزایش می یابد و قیمت ها دچار تغییراتی می شود اما، بررسی ها نشان دهنده جو آرام در بازار است.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان اظهار کرد: امسال نسبت به سال قبل وضعیت تولید میوه در شرایط عالی قرار داشته و به اندازه کافی میوه وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت قیمت تقریبا با ثبات و مناسب بوده است گفت: از لحاظ تامین میوه با کمبودی مواجه نیستیم و برای شب یلدا مشکلی وجود ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: با توجه به وضعیت خوب انار، سیب و هندوانه پیش‌بینی می‌شود تغییر قیمتی خاصی نداشته باشیم.

وی درباره قیمت میوه در شب یلدا اظهار کرد: قیمت میوه وابسته به عرضه و تقاضاست، اگر عرضه در میدان مرکزی مناسب باشد، قیمت‌ها نه تنها افزایش نخواهد یافت بلکه کاهش قیمت نیز خواهیم داشت.

افزایش قیمت گل در شب یلدا منتفی است

 اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره قیمت گل در شب یلدا اظهار کرد: قیمت گل به عرضه و تقاضا وابسته است و هر زمان تقاضا بیشتر باشد قیمت افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل افزود: با توجه به شرایط اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، امسال افزایش قیمت در شب یلدا نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته تغییر قیمتی نداشتیم، گفت: گل به دلیل اینکه عمر کوتاهی دارد نمی‌توان برای افزایش قیمت، عرضه را کاهش داد.

شاهرخی درباره قیمت گل افزود: در حال حاضر هر شاخه گل رز هلندی درجه یک ۱۵ هزار تومان، درجه دو ۱۲ هزار تومان و درجه سه ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود و هر شاخه رز ایرانی نیز بین ۳ تا ۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل ادامه داد: قیمت هر شاخه گل میخک ۱۵ هزار تومان، هر شاخه داودی ۱۵ هزار تومان، هر شاخه آنتوریوم ۱۵ هزار تومان و لیلیوم ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: گل قیمت مصوب ندارد و فقط بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

 قیمت هر کیلوگرم شیرینی‌تر ۳۵ هزار تومان/ بازار شیرینی هم از افزایش قیمت مصون ماند

 علی بهرمند رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره قیمت شیرینی برای شب یلدا اظهار کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی برای شب یلدا نداریم و واحد‌های صنفی موظف به رعایت نرخ مصوب هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تغییر آنچنانی در قیمت مواد اولیه نداشتیم، گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم.

بهرمند با اعلام قیمت مصوب نرخ شیرینی‌های پر فروش افزود: قیمت هر کیلوگرم شیرینی‌تر ۳۵ هزار تومان، دانمارکی ۲۸ هزار تومان، زبان ۲۸ هزار تومان، پاپیون ۲۸ هزار تومان، کیک یزدی ۲۱ هزار تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی با بیان اینکه نرخ‌های اعلام شده مربوط به واحد‌های درجه یک هستند، تاکید کرد: مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند شکایات خود را در سامانه ۱۲۴ و اتحادیه پیگیری کنند.

کمبودی در تامین آجیل شب یلدا نداریم/ کاهش ۴۵ درصدی قیمت خشکبار 

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با بیان اینکه برای تامین آجیل شب یلدا مشکلی نداریم، اظهار کرد: افزایش قیمت هم تقریبا نخواهیم داشت مگر اینکه با افزایش هزینه باربری روبه‌رو شویم.

وی درباره بادام هندی گفت: تمامی بادام هندی موجود در بازار قاچاق است و هیچکدام از طریق رسمی وارد کشور نمی‌شود.

احمدی درباره قیمت خشکبار تاکید کرد: قیمت تمام محصولات خشکبار نسبت به سال گذشته حدود ۴۵ درصد ارزانتر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما