شناسهٔ خبر: 36991199 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس کلمبیایی در گفتگو با مهر:

هدف آمریکا تجزیه عراق و لبنان است/خطر جدی عراق را تهدید می‌کند

«خوان آلبرتو مارین» گفت: هدف آمریکا تجزیه خاک عراق و لبنان و ایجاد بحران در این دو کشور عربی است.

صاحب‌خبر -

«خوان آلبرتو مارین» نویسنده و کارشناس کلمبیایی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص تحولات عراق گفت: دولت فعلی عراق، حضورش برای ایالات متحده، اسرائیل و عربستان سعودی ناراحت کننده بود و لذا آنها به مکانیسم نفوذ در اعتراضات مردم متوسل شده و باعث وقایع  بسیار خشونت آمیز شدند.

وی افزود: خطراتی که عراق را تهدید می کند، بسیار جدی بوده و اعمال خشونت به نفع هیچ ملتی نیست و تنها در جهت منافع خارجی خواهد بود.

این خبرنگار کلمبیایی وکارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما با اشاره به اینکه مدارک موجود حاکی از آن است که امریکا به بهانه ایجاد آرامش و صلح در عراق و لبنان، 200 میلیون دلار صرف تجهیز نیروهای امنیتی این دو کشور کرده است، گفت: در حقیقت هدف آمریکا تجزیه خاک عراق و لبنان و ایجاد بحران در این دو کشور عربی است.

وی یادآور شد: در مورد عراق باید گفت اعتراضات درست بعد از این که دولت عراق از آمریکا خواست نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند، شکل گرفت و دقیقا چند روز بعد از اینکه این کشور، اقدام امریکا مبنی بر هدایت  تروریست های  آزاد شده در خاک سوریه به سوی مرزهای عراق را محکوم کرده بود.

مارین با اشاره به هدایت رسانه ای این جریانات گفت: مطبوعات غربی، موضوع را دست کاری می کنند و معنای آن را تغییر داده و مطالبات معترضین را به شکلی دیگر مطرح می کنند. آنها سعی دارند که صدای کسانی را که از عمق این ماجرا و مطالبات حقیقی مردم سخن می گویند، خاموش کنند. برای مثال، توئیتر به طور ناگهانی تمامی حساب های کاربری شبکه المنار لبنان را به حالت تعلیق در آورد. با تمامی این توصیفات من هیچ شکی ندارم که در وقایع اخیر عراق و لبنان دست خارجی در کار است.

نظر شما