شناسهٔ خبر: 36991190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

معاون رئیس‏جمهوری در امور زنان و خانواده:

۲۰ درصد از مدیران دستگاه‌های اجرایی زنان هستند

صاحب‌خبر - معاون رئیس‏جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: شمار مدیران زن در دستگاه‏های اجرایی از ۱۳.۸ درصد در سال ۹۶ به حدود ۲۰ درصد در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
معصومه ابتکار، عصر شنبه در جلسه شورای مشورتی با زنان استان همدان افزود: در دولت دوازدهم سهم زنان در عرصه مدیریتی باید ۳۰ درصد باشد که با همکاری مدیران بخش‏هایی اجرایی عملیاتی می‏شود.
وی با بیان اینکه هم‏اکنون زنان ۴۱ درصد از کارکنان دولت را نیز تشکیل می‏دهند افزود: ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی کشور زنان هستند و انتظار می‏رود زنان بیشتری را در بخش‏های مدیریتی دانشگاه‏ها داشته باشیم.
ابتکار اظهار کرد: عدالت یکی از مباحث محوری در جامعه است چراکه هم از جهت فرهنگ و باورهای دینی و هم به لحاظ ارزش‏ها و آرمان‏هایی که انقلاب اسلامی پایه‏گذاری کرده همواره جزو موضوعات مهم در جامعه است.
معاون رئیس‏جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در برنامه ششم توسعه، سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب و در سیاست‏های اختصاصی ابلاغی رئیس‏جمهوری و برنامه‏های دولت دوازدهم، فرصتی است که بتوانیم بر اساس آنها برای عدالت جنسیتی برنامه‏ریزی کنیم.
ابتکار با اشاره به تصویب سند ارتقاء زنان و خانواده در همدان و دیگر استان‏ها گفت: در سطح ملی و برای هر استان سند ارتقاء وضعیت زنان مبتنی بر اطلس هر استان و نیازهای خاص آن‌ها پیگیری می‌شود.
معاون رئیس‏جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: شاخص‌های عدالت جنسیتی در هشت محور و ۱۷۶ شاخص تخصصی ارائه شده که همه دستگاه‌ها را در‏برمی‌گیرد و شامل شاخص‌های بهداشتی، آموزشی، مشارکت سیاسی و غیره با هدف‌گذاری‌های مشخص است.
ابتکار ادامه داد: دولت از کارآفرینی زنان حمایت و وام اشتغال روستایی را پرداخت کرده که زمینه اشتغال ۴۰ درصد زنان روستایی را فراهم کرده است.
حضور در جلسه شورای برنامه‏ریزی استان همدان، بازدید از طرح‏های اشتغال‏زا و دیدار با خانواده شهید خوش‏لفظ از دیگر برنامه‏های معاون رئیس‏جمهوری در سفر یک روزه‏اش به پایتخت تاریخ و تمدن ایران‏زمین بود.

نظر شما