شناسهٔ خبر: 36990879 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

در نماز جمعه استهبان مطرح شد

وحدت حوزه و دانشگاه سفارشات امامین انقلاب

صاحب‌خبر -
امام جمعه موقت استهبان در خطبه های نماز جمعه(۹۸/۹/۲۲) ضمن بیان معنی وصی و جانشین گفت: وقتی می گوییم ائمه اطهار(ع) بعنوان وصی و جانشین بعد از پیغمبر(ص) هستند به این معناست که همان وظایفی که به عهده پیغمبر(ص) می باشد همان وظایف نیز بعهده امامان معصومین(ع) است.
حجه الاسلام والمسلمین شاهسوندی در ادامه گفت: برادران اهل سنت بر این اصل قائلند که انتخاب وصی بعهده مردم می باشد ولی بر اساس تفکر شیعه، انتخاب وصی و جانشین توسط خدا انجام گرفته و پیامبر اکرم(ص) مأمور معرفی او به مردم است.

ایشان با اشاره به ۲۷ آذرماه سالروز شهادت شهید مفتح توسط منافقین در سال ۵۸ گفت: درباره وحدت حوزه و دانشگاه ، سفارشات ارزشمندی توسط امامین انقلاب انجام گرفته است تا جایی که مقام معظم رهبری ، حوزه و دانشگاه را دو شعبه از یک موسسه علم و دین می دانند و می فرمایند که اگر هر دوی اینها خوب عمل کنند و با هم رابطه متقابل داشته باشند معنایش اینست که این جامعه، هم دین و هم دنیایش آباد خواهد شد.

امام جمعه موقت استهبان در ادامه با اشاره به تمدید حکم حجه الاسلام والمسلمین خاوری گفت:۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و استهبان در این چهل سال دارای نماز جمعه فعالی بوده است .
حجه الاسلام شاهسوندی افزود: نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی است و کلیه ائمه جمعه استهبان علی الخصوص حاج آقا خاوری که حدود ۱۰ سال است که فرماندهی این قرارگاه را بعهده دارند تلاش های فراوانی در این راستا انجام داده اند و پیگیری امورات دو حوزه علمیه خواهران و برادران از جمله اقدامات ارزشمند ایشان می باشد.
ایشان در پایان گفت: ویژگی هایی همچون شایستگی های علمی و عملی و روحیه انقلابی از جمله شاخصه هایی است که در حکم انتصاب حجه الاسلام والمسلمین خاوری بر آن تأکید شده است.

نظر شما