شناسهٔ خبر: 36990674 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 تکليف براي شرکت‌هاي دولتي

سفرهاي غيرضروري ممنوع شد

با دستور معاون اول رييس جمهور تمامي شرکت‌هاي دولتي موظف به کاهش هزينه در بخش‌هاي مختلف شده و در اين راستا هرگونه سفر غيرضروري از محل اعتبارات شرکت‌هاي دولتي ممنوع است.به گزارش ايسنا، با توجه به شرايط خاص درآمدي و تامين منابع کشور و اهميت کاهش هزينه‌ها، دولت تاکيد داشت که در بودجه سال آينده موضوع صرفه‌جويي هزينه‌ها بيش از گذشته مورد توجه خواهد بود. اين در حالي است که اخيرا جهانگيري - معاون اول رئيس جمهور - در بخشنامه‌اي به همه شرکت‌هاي دولتي موضوع صرفه‌جويي و انضباط مالي را مورد تاکيد قرار داده است.در ابلاغيه به شرکت‌هاي دولتي آمده که به منظور صرفه‌جويي و انضباط مالي بيشتر هرگونه هزينه زائد، تشريفات و غيرضرور از جمله سفرهاي غير ضروري از محل اعتبارات شرکت‌هاي دولتي ممنوع است.

همچنين تاکيد شده که تخلف از اين بخشنامه در حکم تصرف غيرقانوني در اموال عمومي محسوب مي‌شود و طبق قوانين و مقررات مربوطه به آن رسيدگي خواهد شد.

راه‌اندازي مسير پروازي باکو-مشهد-باکو

مديرکل فرودگاه هاي خراسان رضوي از راه اندازي مسير پروازي باکو-مشهد-باکو از دوشنبه 25 آذر ماه امسال خبر داد.محمود اماني بني در گفت وگو با مهر گفت: پروازهاي مسير باکو- مشهد توسط يکي از ايرلاين‌هاي جمهوي آذربايجان فعاليت خود را آغاز مي کند و قرار است در هفته دو پرواز، روزهاي دوشنبه و پنج شنبه انجام دهد. همچنين پيش بيني مي شود که اين مسير در آينده به پروازهاي روزانه تبديل شود.اماني‌بني افزود: اين پروازها با هدف توسعه هر چه بيشتر روابط جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان و سهولت زيارت شيعيان اين کشور به صورت هفته اي دو بار انجام خواهد شد و پيش بيني مي شود در ماه بيش از 3000 زائر شيعه آذربايجاني به مشهد مقدس مشرف شوند.

به گفته مديرکل فرودگاه هاي خراسان رضوي (ع)، مراسم افتتاحيه اين مسير پروازي 25 آذر با حضور مسئولان استاني و نمايندگان دولت جمهوري آذربايجان در ايران در فرودگاه مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما