شناسهٔ خبر: 36989775 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پاسخ ائتلاف نیروهای انقلاب به بیانیه ۷۷ نفره اصلاح‌طلبان

دولت ساخته و پرداخته شماست لطفاً دیگر «تکرار» نکنید

کمیته سیاسی ائتلاف نیروهای انقلاب در پاسخ به بیانیه 77 نفر از اصلاح‌طلبان، تاکید کرد: این دولت که شما هم به آن معترض‌‎اید و می‌خواهید با این بیانیه‌ها خود را از عواقب کم‌کاری‌های آن برای انتخابات آینده مصون و محفوظ نگاه دارید، ساخته و پرداخته خود شما و نتیجه «تکرار می‌کنم»‌های شماست، پس لطفا دیگر تکرار نکنید.

صاحب‌خبر -

در این بیانیه آمده است: روشن است که پیش فرض مسلم اصلاح‌طلبان امضاء‌کننده‌ بیانیه‌این است که عده‌ای از شهروندان عادی و غیر مسلح به‌عنوان اعتراض به گرانی بنزین به خیابان‌ها آمده‌اند و عده‌ای جنایتکار (بانیان، آمران و عاملان) آنها را به صرف اعتراض به گلوله بسته‌اند.
ما ضمن احترام به حقوق مردم در اعتراض به تصمیمات و اقدامات قابل انتقاد دولت و به رسمیت شناختن هرگونه حق اعتراض مسالمت‌آمیز قانونی آنان، قضاوت درباره این مطلب را بر عهده مردم ایران و مخصوصاً کسانی که از نزدیک شاهد حوادث روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 آبان نود و هشت بوده‌اند می‌گذاریم و تنها می‌پرسیم آیا آتش زدن صدها بانک و ده‌ها پمپ بنزین و فروشگاه و اماکن دولتی و خصوصی و غارت و ویرانی و نابودی تأسیسات شهری و تیراندازی به نیروهای انتظامی و شهروندان بی‌دفاع و بی‌گناه و کشتار و ضرب و شتم مردم را باید « اعتراض مردم عادی و غیر مسلح» دانست و از آن دفاع کرد؟...باید پرسید اگر شما بودید و می‌دیدید عده‌ای به سمت مخازن سوخت یک شهر مانند سیرجان هجوم آورده‌اند و می‌خواهند آنها را آتش بزنند چه می‌کردید؟ آیا اجازه می‌دادید شهری را به آتش بکشند. آن وقت اگر نیروی انتظامی اقدامی نکرده بود آیا اعلامیه نمی‌دادید و این بار از مردم شهر دفاع نمی‌کردید؟
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آورده است: نکته دوم بند دوم بیانیه ‌این است که «تصمیم‌گیری در پستوی‌های حکومتی» صورت گرفته و به «حاکمیت قانون و ارکان قانون اساسی» بی‌توجهی شده و «از همه مهم‌تر، حق آگاهی و مشارکت مردم و نمایندگان واقعی آنها در اداره عمومی کشور انکار شده است.»
حال ببینیم این ادعایی که شما آن را «خطرناک و بیش از هر دشمنی تهدید‌کننده کیان ایران عزیز و سرنوشت ایرانیان» می‌دانید چه اندازه صحت دارد. آقایان خوب می‌دانند که تصمیم‌گیری درباره قیمت بنزین طبق مصوبه مجلس دهم ذیل ماده 39 قانون برنامه ششم توسعه به صورت قانونی به دولت واگذار شده است و دولت هم تصمیم گرفته و تاریخ و نحوه اجرا و نحوه اعلام آن را هم خود دولت تعیین کرده است. بنابراین هیچ پستویی جز پستوی خود دولت وجود نداشته و به «حاکمیت قانون و ارکان قانون اساسی» هم بی‌توجهی نشده است... اما اینکه در همین بند دوم بیانیه به «انکار حق آگاهی» مردم ‌اشاره کرده‌اید، باید این گله را از دولت ناکارآمد و محبوب خود بکنید که چرا کمتر از چهل و هشت ساعت قبل از اجرای ناگهانی و غافلگیرانه افزایش قیمت بنزین از زبان وزیر نفت خود خطاب به خبرنگاران و رسانه ملی که از او درباره «سهمیه‌بندی بنزین» سؤال می‌کنند می‌گوید«شایعه سازی نکنید» و « دولت هیچ دستوری در این باره به ما نداده است» ؟! آیا نباید مردم از دولت مورد حمایت شما و مسئولان دولتی وابسته به تشکیلات سیاسی و حزبی شما ناراضی باشند؟ آن هم در حالی که دولت به هشدار مسئولان متعدد که شرایط را برای اجرای طرح افزایش قیمت بنزین مناسب نمی‌دانسته‌اند توجهی نکرده است.
در این بیانیه همچنین آمده است: نکته مهم بند پنجم بیانه این است که امضاکنندگان از «متصدیان حکومت» (بخوانید متصدیان نظام) خواسته‌اند با عادی‌سازی روابط خارجی بساط تحریم‌ها را جمع کنند. واضح است که آقایان تحریم‌ها را علت اصلی مشکلات اقتصادی می‌دانند اما راه علاج را «عادی‌سازی روابط خارجی» قلمداد می‌کنند. باید پرسید مقصود شما از «عادی‌سازی روابط خارجی» چیست؟ مگر همین دولت محبوب و مورد حمایت شما یک بار به همین توصیه شما عمل نکرد و در دولت اوباما روابط خارجی را عادی کرد و با سران آمریکا و اروپا مذاکره کرد و برجام را به وجود آورد؟ یک ملت چند بار باید از یک سوراخ گزیده شود؟ آیا تجربه تلخ برجام برای ملت ما کافی نیست که حال شما دوباره نظام جمهوری اسلامی را متهم می‌کنید که چون روابط خارجی را عادی نکرده گرفتار تحریم شده است. آیا رفتار ترامپ را با ایران و کره شمالی و سخنان او را درباره نفت سوریه، عراق و دخالت‌های او را در ونزوئلا، بولیوی و لبنان نمی‌شنوید و نمی‌دانید که این گونه توصیه به «عادی سازی روابط خارجی» برای رفع تحریم‌ها می‌کنید؟ از نظر آمریکایی‌ها الگوی مطلوب «روابط عادی خارجی» عربستان سعودی است که گاو شیرده است و نفت می‌فروشد و به آمریکا اجازه می‌دهد که آن را بدوشد در مقابل به عربستان اسلحه بدهد تا بر سر مردم مظلوم یمن و دیگر جاها بریزد و نوکری کند. شما بعد از فاجعه برجام، با چه روئی دوباره متصدیان حکومت را به مذاکره با آمریکا و اروپا دعوت می‌‎کنید و عادی‌سازی روابط خارجی را راه‌حل مشکلات می‌دانید؟
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تأکید کرد: واقعاً باید به صادرکنندگان و امضاکنندگان این بیانیه و صاحبان چنین تفکر و تحلیلی، دست‌مریزاد گفت، حقیقتاً آقایان و خانم‌ها زحمت کشیده‌اند!! به این حضرات باید گفت آقایان و خانم‌ها، این دولت که شما هم به آن معترض‌‎اید و می‌خواهید با این بیانیه‌ها و آدرس غلط دادنها خود را از عواقب ندانم‌کاری‌ها و کم‌کاری‌های آن برای انتخابات آینده مصون و محفوظ نگاه دارید، ساخته و پرداخته خود شما و نتیجه «تکرار می‌کنم»‌های شماست. این آشی است که خود شما پخته‌اید و حالا از بس شور شده، خودتان هم فهمیده‌اید. ملت هم فهمیده است. پس لطفا دیگر «تکرار نکنید».

نظر شما