شناسهٔ خبر: 36989437 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دولت آلمان اعلام کرد:

ثبت 187 مورد اسلام‌هراسی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی

گروه بین‌الملل ــ‌ دولت آلمان از ثبت 187 مورد مربوط به اسلام‌هراسی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رصد، دولت آلمان در واکنش به درخواست بازجویی حزب چپ‌ها در فراکسیون پارلمان درباره ارتکاب جنایت‌های مربوط به اسلام‌هراسی در این کشور، اعلام کرد که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، 187 مورد ثبت شده است.

برلین تأکید کرد که در این 187 حادثه اسلام‌ستیزانه، هشت نفر زخمی و هشت نفر هم بازداشت شدند و 25 مورد آن در مساجد و عبادتگاه‌های آلمان صورت گرفته است.

دولت آلمان افزود: این در حالی است که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، 132 مورد و در سه ماهه دوم هم 188 مورد ثبت شده است.

پیشتر «مرکز تحقیقاتی پیو» با ارائه گزارشی درباره نحوه نگرش کشورهای مختلف اروپایی به اعتقادات دینی و عبادی مسلمانان اعلام کرده بود که ایتالیا بیشتر از دیگر کشورهای قاره سبز نسبت به مسلمانان حساسیت نشان می‌دهد.

کشورهای انگلیس، اتریش و آلمان نیز پس از ایتالیا بیشترین مخالفت را با گسترش دین اسلام در اروپا دارند. این آمار درحالی است که کشورهای هلند و نروژ به مراتب کمترین حساسیت را نسبت به حضور مسلمانان در کشورشان و مسلمانان شدن یکی از اعضای خانواده خود نشان می‌دهند.

غرب در سال‌های اخیر و پس از وقوع حملات تروریستی در برخی از کشورهای اروپایی، دست به تبلیغات گسترده درباره اسلام‌هراسی با هدف سیاه‌نمایی گسترده علیه دین اسلام و مسلمانان زده است.

انتهای پیام

نظر شما