شناسهٔ خبر: 36988780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گلستان؛ گزارش مکتوب

ویروسی خطرناک‌تر از آنفولانزا

ویروسی بسیار خطرناک‌تر از آنفولانزا در کشور مشاهده شده که برخلاف همه ویروس ها، ضعیف و یا قوی بودن بدن برایش فرقی نمی‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان؛ این ویروس، طوری واگیر است که فرد مبتلا از شدت درد، بار‌ها آرزوی مرگ می‌کند و افسوس از اینکه‌ای کاش پیشگیری می‌کرد و یا با فلان بیمار دم خور نمی‌شد.
این ویروس همه اعضای بدن از دستگاه تنفسی گرفته تا چشم و گوش و حلق و بینی و قلب را درگیر می‌کند. نمره چشم بیمار به حدی پایین می‌آید که توان دیدن اتفاقات بزرگ و کوچک پیرامونش را ندارد. سیستم دفاعی بدن را به شدت آسیب پذیر می‌کند طوری که هر ویروس بد و خطرناکی، به راحتی وارد بدن می‌شود.
متاسفانه دارو‌های تقلبی این بیماری در بازار زیاد است و از این رو بسیاری از افراد به زعم واکسینه شدن، خاطر جمع شده اند غافل از اینکه واکسنی که زدند تقلبی و یا ناقص و یا بی موقع بوده است.
معلوم نیست اگر اطلاع رسانی شود و مردم از خطر این بیماری مطلع شوند، چه آژیری در ادارات، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاهها، مساجد و اماکن عمومی کشور به صدا درآید و چه تعداد اکیپ سلامت آماده باش شوند.
در صورتی که درباره ابعاد این ماجرا اطلاع رسانی شود، بی تردید خبر اول صدا و سیما و همه شبکه‌های مجازی به این بیماری و علائم آن اختصاص می‌یابد به ویژه که تا اکنون تلفات زبادی در کشور برجای گذاشته است.
به گفته شاهدان عینی، برخی روسای ادارات و مدیران پست‌های حساس هم آلوده به این ویروس شده اند.
به هرحال باید با مردم شفاف بود و این خطر را که به سلامت مردم مربوط می‌شود به گوش همگان رساند تا پیشگیری کنند که گفته می‌شود ساده‌ترین کار، چند بار شستن دست و صورت با آب خالی و چند حرکت ساده در شبانه و روز است.
خبر‌های محرمانه حکایت از این دارد که آثار این بیماری تا آخر عمر، همراه فرد می‌ماند و حتی نمی‌شود به این راحتی به جسد قربانیان این بیماری، نزدیک شد.
مراجع علمی و بهداشتی کشور می‌گویند: در صورت آشنایی با این بیماری بخصوص در سن کم، احتمال ابتلا بسیار پایین می‌آید، سن امید به زندگی ایرانی‌ها بسیار بالا می‌رود یعنی بجای ۷۰ و یا ۱۰۰ سال، فرد می‌تواند برای همیشه سالم باقی بماند و جاودانه شود.
نام این بیماری، بی نمازیست. عارضه‌ای که اندیشمندان و محققان ایرانی از جمله چهره شاخص نماز کشور، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی را برای یافتن راهکاری عملی و موثر برای مقابله با این بیماری با نگاه ویژه به مدارس، پنجشنبه گذشته در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در گرگان گردهم آورد.
این اجلاس با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب توسط نماینده، ولی فقیه در گلستان کار خود را آغاز کرد. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این پیام، نماز را از جمله جذاب‌ترین نعمت‌های شگفتی ساز دانستند.
 
<div id="video-display-embed-code_4280380"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2596085/4280380?width=400&height=300"></script></div>

رئیس دستگاه قضا نیز میهمان ویژه این اجلاس بود. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: نماز می‌تواند جامعه، اقتصاد و سیاست ما را برابر تهدیدات مصون کند.
 
<div id="video-display-embed-code_4280383"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2596085/4280383?width=400&height=300"></script></div>

وزیر آموزش و پرورش هم از توجه ویژه این وزارتخانه به نماز گفت. حاجی میرزایی با بیان اینکه سال‌ها از مقوله مهم تربیت غافل شدیم تاکید کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمرکز را از آموزش به سمت پرورش بسیج کرده ایم و به مفهوم نماز و فعالیت‌های مرتبط با آن نگرش عمیق داریم.
بیش از ۱۵ هزار اثر به دبیرخانه این اجلاس ارسال شده بود و در پایان از ۶ الگوی برتر در زمینه ترویج و اقامه نماز جماعت تجلیل شد.
در دنیایی که برای مذاکره با کدخدا تا سطح دکترا آموزش می‌دهند، حیف است برای دیپلماسی با خدا، برنامه جدی نباشد.
وقتی قرار است ما سفیر خوبی‌ها باشیم، نیاز است فرزندان ما به سلاحی مجهز شوند که آن‌ها را از دروغ و بدی‌ها دور کند.
موتور محرکه مدام خوب بودن"نماز" است.

نظر شما