شناسهٔ خبر: 36988757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

63 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد

مدیر آب و خاک امور فنی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال 63 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

صاحب‌خبر -

علی اصغر زاده مدیر آب و خاک امور فنی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهارکرد: در حال حاضر63 هزار و 450 هکتار از اراضی کشاورزی خرده مالکی آذربایجان‌غربی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی افزود: حدود 6 هزار هکتار از محل شبکه ‌های آبیاری ‌های زهکشی و 61 هزار 750 هکتار از محل ساماندهی شبکه‌های زهکشی فرعی به سامانه آبیاری تحت فشار پیوسته است.

مدیر آب و خاک امور فنی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: اجرای سیستم ‌های نوین آبیاری تحت فشار با 95 درصد در حال پیشرفت بوده و در صورت تخصیص اعتبار و تامین آب منطقه‌ای در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره این که تعداد 483 پروژه با مساحت 2346 هکتار خاتمه یافته است خاطر نشان کرد: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار با استقبال زیاد کشاورزان مواجه بوده و اجرای این طرح باعث خواهد شد 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی شود.

انتهای پیام/61022/ن

نظر شما