شناسهٔ خبر: 36988729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیین تکریم خادمان "اربعین حسینی" استان کرمانشاه برگزار شد

50182

آیین تکریم خادمان اربعین حسینی استان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولین و درست اندرکاران خدمات رسانی اربعین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ابتدای این مراسم که عصر امروز(۲۳ آذر)در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزارشد، با بیان اینکه امسال استان کرمانشاه میزبان بیش از 70 درصد زوار اربعین بود، یادآور شد: امسال در کنار میزبانی زواری که برای تردد به سمت مرز مهران از استان کرمانشاه عبور کردند، توانستیم میزبان زوار در مرز خسروی نیز باشیم.

بازوند با بیان اینکه کرمانشاه و مرز خسروی همواره به عنوان دروازه عتبات عالیات شناخته می‌شود، گفت: فاصله کوتاه این مرز تا عتبات عالیات به عنوان یک مزیت برجسته برای این مرز مطرح است و می‌تواند یک فرصت مطلوب برای خدمات رسانی هرچه بهتر در ایام اربعین باشد.

استاندار کرمانشاه با قدردانی از همه مسئولین کشوری و بویژه عنایت مقام معظم رهبری در بازگشایی مرز خسروی، ابراز امیدواری کرد: این مرز درسالهای آتی نیز بتواند میزبانی شایسته ای برای زوار اربعین باشد.

در اربعین امسال میزبان بیش از 4 میلیون زائر اربعین بودیم

محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال گفت: با توجه به بازگشایی این مرز امسال شاهد تردد چهار میلیون زائر اربعین در سطح استان بودیم، چه زواری که از محورهای استان راهی مرز خسروی شدند و چه زواری که از مسیر استان به سمت مرز مهران تردد کردند.

وی با بیان اینکه مرز خسروی امسال برای اولین بار میزبان زوار اربعین بود، گفت: خوشبختانه امسال این مرز با سربلندی از این میزبانی بیرون آمد و امسال توانستیم شاهد تردد 300 هزار زائر اربعین از این مرز باشیم.

الهی تبار با اشاره به برپایی 150 موکب برای پذیرایی از زوار در سطح استان گفت: همچنین 16 موکب کرمانشاهیان در مسیر نجف به کربلا میزبان زوار اربعین بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم شناسایی نقاط ضعف و قوت در میزبانی اربعین گفت: از الان باید با رفع نقاط ضعف، خود را برای میزبانی هرچه شایسته تر در اربعین سال آینده آماده کنیم.

5000 خادم کرمانشاهی امسال به زوار اربعین خدمت کردند

بهمن صحرایی مسئول کمیته مشارکت های مردمی واسکان و تغذیه ستاد اربعین استان هم در ادامه این مراسم با اشاره به پیشروی مراسم اربعین به سمت فصل گرما گفت: از هم اکنون باید اسکان و تغذیه خود را متناسب با فصل گرما آماده کنیم.

وی با اشاره به برپایی بیش از 150 موکب فعال در سطح استان گفت: تعداد موکب های امسال استان 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و خوشبختانه شاهد بودیم هم شیعه و هم اهل تسنن و هم یارستان همه برای خدمات رسانی به زوار امام حسین (ع) در سطح استان موکب برپا کردند.

این مسئول یادآور شد: همچنین در اربعین امسال مردم کرمانشاه یک میلیارد تومان بصورت نقدی و غیرنقدی برای خدمات رسانی به زوار اهدا کردند که این مبالغ و اقلام میان موکب ها توزیع شد.

صحرایی خاطرنشان کرد: در اربعین امسال در مجموع پنج‌ هزار خادم کرمانشاهی به زوار اربعین خدمات رسانی کردند.

وی با اشاره به استقبال خیرین استان از میزبانی زوار اربعین گفت: بسیاری خیرین استان زمین های خود را در مسیر راه کربلا برای ساخت زائرسرای دائمی وقف کرده اند و تقاضای ما از مسئولین این است که در این زمینه همکاری کرده تا بتوانیم زائرسراهای دائمی برای زوار آماده کنیم.

در پایان این مراسم از مدیران و مسئولان خدمات رسان در ایام اربعین تقدیر شد.

انتهای پیام

نظر شما