شناسهٔ خبر: 36987122 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری جشنواره بازی های فکری با مواد بازیافتی

با هدف فرهنگ سازی در خصوص کاهش زباله و ایجاد نشاط اجتماعی، نخستین جشنواره بازی های فکری با مواد بازیافتی در منطقه ۵ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: جشنواره بازی های فکری با استفاده از مواد بازیافتی موضوع جشنواره ای بود که برای نخستین بار در شهر تهران در بوستان شاهد منطقه ۵ برگزار شد.

حسین دلبری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۵ در تشریح این جشنواره گفت: در این جشنواره که در بوستان شاهد برگزار شد ۲۹ بازی با استفاده از مواد بازیافتی طراحی شده بود که ۲۰ بازی آن به صورت فکری و ۹ بازی دیگر میدانی و حرکتی بود.

وی در خصوص دلایل برگزاری این جشنواره اظهار داشت: علت برگزاری چنین جشنواره ای فرهنگ سازی در خصوص کاهش مواد بازیافتی و استفاده مجدد از موادی است که به عنوان زباله در خانه ها ایجاد می شوند اما با کمی خلاقیت می توان آنها را مجددا به کار گرفت.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه این جشنواره هزینه ای را برای شهرداری در بر نداشته است، ادامه داد: حضور تمامی گروه های سنی در کنار یکدیگر و اجرای بازی های فکری موجب می شود تا نشاط اجتماعی در شهر ایجاد شده و خانواده ها بتوانند با الگو گیری از این بازی ها اوقات فراغت مفرحی را برای خود تعریف کنند.

دلبری به استقبال کم نظیر از این جشنواره یک روزه اشاره کرد و گفت: با وجود سردی هوا بیش از هزار نفر از این جشنواره استقبال کردند و این نشان می دهد که شهروندان مشتاق برگزاری چنین برنامه هایی هستند که بتواند خانواده ها و گروه های سنی مختلف را کنار هم قرار دهد.

وی به برگزاری جشنواره نخست بازی های فکری در بوستان گلبن محله شاهین اشاره کرد و گفت: پس از استقبال بسیار خوب شهروندان منطقه از جشنواره نخست بازی های فکری، شهردار منطقه تصمیم گرفت تا این جشنواره در تمامی نواحی هفت گانه منطقه اجرا شود و جشنواره امروز دومین جشنواره در این قالب بوده است.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی اعلام کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، جشنواره بعدی بازی های فکری روز ۵ شنبه آینده از ساعت ۳ تا ۵ عصر در بوستان میعاد برگزار می شود.

نظر شما