شناسهٔ خبر: 36987094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حزب سبز لبنان کمک اجلاس مادرید برای درخت کاری در این کشور را خواستار شد

بیروت - ایرنا - حزب سبز لبنان از اجلاس جهانی آب و هوایی مادرید خواست این کشور را در امر درخت کاری در مناطق کوهستانی لبنان، که بارها از جمله مهر ماه گذشته دچار آتش سوزی شده و دهها هکتار از جنگل های آن نابود شده است، یاری کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ملی لبنان امروز (شنبه) گزارش کرد هیات اعزامی حزب سبز این کشور به اجلاس مادرید در بیانیه ای خواستار مساعدت این اجلاس به لبنان برای مبارزه با آلودگی هوا، توجه به درخت کاری، استفاده از انرژی های بدیل و صنایع جدیدی شد که به محیط زیست آن آسیب نمی زنند.

در بیانیه حزب سبز لبنان آمده است: وضعیت آب و هوایی روز به روز بدتر می شود، دمای زمین و میزان آلودگی هوا ، موارد سیل و آتش گرفتن جنگل ها افزایش یافته، خشکسالی و رها کردن پسماندها و زباله ها در رودخانه ها تشدید شده و این وضعیت بر زندگی مردم جهان از جمله لبنانی ها تاثیر منفی گذاشته است.

حزب یاد شده با اشاره به پایبندی لبنان به امر مبارزه با تغییرات آب و هوایی از اجلاس مادرید خواست راه های اجرایی  کردن مفاد پیمان آب و هوایی پاریس را بررسی کند.

کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP۲۵  از دوم تا سیزدهم دسامبر (۱۱ تا ۲۳ آذر) در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شد.

هیات حزب سبز لبنان به ریاست «نجاح جاروش» مسئول روابط بین الملل و «نافیه فهد» عضو دفتر سیاسی این حزب در اجلاس مادرید شرکت و در حاشیه آن با نمایندگان احزاب سبز دیگر کشورها دیدار و گفت وگو کرد.

نظر شما