شناسهٔ خبر: 36987001 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه تلویزیونی رای نیوز گزارش داد

بحث و جدل سیاسی در ایتالیا در پی بدی آب و هوا

در حالی بدی آب و هوا در ایتالیا موجب مختل شدن زندگی شهروندان شده است که مسئولان شهری به انتقاد از یکدیگر درباره تصمیم گیری‌ها پرداخته اند

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا، بدی شرایط آب و هوا در شهر‌های مختلف ایتالیا، به ویژه در جنوب این کشور بدون وقفه ادامه دارد. بر همین اساس، دیشب وزش باد شدید در منطقه ناپل با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، موجب سقوط درختان و وارد آمدن خسارت‌های قابل توجهی شد. در منطقه پوتنتسا وقوع صاعقه موجب زخمی شدن یک شهروند جوان شد که حال او وخیم گزارش شده است. در رم (پایخت ایتالیا) نیز بدی شرایط آب و هوا زندگی عادی شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.
<div id="video-display-embed-code_4279973"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2596013/4279973?width=350&height=250"></script></div>
در همین زمینه، دیگر مطبوعات و رسانه‌های ایتالیایی زبان، از جمله پایگاه اینترنتی روزنامه "لا رپوبلیکا" در گزارش‌های جداگانه‌ای اعلام کرده اند با توجه به بدی شرایط آب و هوا، بر اساس دستور (خانم) ویرجینا رجی شهردار رم، تمامی مدارس و نیز برخی دیگر از اماکن عمومی این شهر تعطیل شده است.
سازمان حمایت از محیط زیست و حقوق مصرف کنندگان ایتالیایی در یادداشتی اعلام کرده است، اعلام تعطیلی مدارس، یک اقدام غیرموجه بود که موجب شد خانوار‌های ایتالیایی سردرگم شوند. تصمیم گیری عجولانه در این خصوص، موجب به وجود آمدن مشکلات زیادی برای هزاران نفر از والدینی شده است که به منظور نگهداری و مراقبت کردن از فرزندان خود، مجبور شده اند یک روز را مرخصی بگیرند و کار‌های خود را به روز دیگری موکول کنند. یا حتی، مجبور شده اند، مبلغی را به پرستاران کودکان بپردازند تا از فرزندان آن‌ها نگهداری کنند!
اما در این میان، شهردار رم نیز در پاسخ به این یادداشت سازمان حمایت از محیط زیست و حقوق مصرف کنندگان ایتالیایی، با درج پیامی در صفحه فیس بوک خود نوشت: مدیریت کردن به معنای شجاعت در تصمیم گیری‌های مهمی است که عامه پسند نیست. مانند بستن و تعطیلی مدارس در زمان وجود خطر. زندگی انسان‌ها خیلی بیشتر از بحث و جدل‌های سیاسی ارزش دارد. با هشدار وزش باد با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، بهترین انتخاب، جلوگیری از خطر‌هایی است که جان اشخاص را تهدید می‌کند.
این در حالی است که وزش باد شدید در شهر ناپل در ایتالیا موجب کنده شدن بخشی از سقف ورزشگاه سان پائولو در این شهر شده است. بر همین اساس، نیرو‌های آتش نشانی و شهرداری در حال بررسی شرایط هستند تا مشخص شود آیا بازی فوتبال لیگ برتر میان دو تیم ناپل و پارما راس ساعت ۱۸ (به وقت محلی) قابل برگزاری هست یا نه. بازی میان این دو تیم می‌تواند به روز دیگری موکول، یا بدون حضور تماشاگر و به اصطلاح پشت در‌های بسته برگزار شود.

نظر شما