شناسهٔ خبر: 36986860 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

جایزه جلال، فرصتی برای گفتگو درباره ادبیات

جایزه جلال فرصتی برای پایش و گفتگو درباره ادبیات ایران جز شعر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس صالحی در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه جلال آل احمد با بیان اینکه امکان ورود سلیقه‌های متفاوت در داوری ممکن‌تر می‌شود، افزود: جایزه جلال آل احمد می‌تواند فرصتی برای تحلیل ادبیات ایران باشد.
وی گفت: باتوجه به گام‌های رو به جلویی که در حوزه ادبیات داشته ایم پیشرفت را در ادبیات ایرانی می‌بینیم.
صالحی افزود: امروز در حوزه نویسندگان شاهدیم که نویسندگان جوان روز به روز با خلاقیت بیشتر ظاهر می‌شوند و نسل جوان در حوزه ادبیات بیش از هر حوزه‌ای خود را نشان می‌دهد.
وی گفت: همچنین بانوان ایران هر سال نسبت به گذشته سهم بیشتری در ادبیات ایرانی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما آنچه در ادبیات امروز می‌بینیم تنوع در مضامین حوزه‌های مختلف ادبی است و در حوزه مستندنگاری هم این تنوع را بیشتر می‌بینیم چراکه جریان مستندنگاری گام به گام جلو آمده است و زندگی روزمره ما را در زیر دوربین و قلم مستندنگاری قرار داده است و سبک و شیوه هم بسیار محسوس است.
صالحی گفت: داستان‌هایی که نوشته می‌شوند امروز دارای سبک‌های بسیار متنوعی هستند، مستندنگاری علمی و پژوهشی نیز امروز به صورت جدی تری دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این موضوع مهم است که از ضمیر خود وقایع را روایت می‌کنیم، افزود: فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی آنقدر سوژه دارد که هر آنچه که کار می‌شود هنوز جای فعالیت دارد چراکه سوژه زیاد است، اما رضایت کم.
صالحی گفت: فضای سریع و تند مجازی می‌تواند بی بند و باری‌هایی را روایت کند، اما کسی که در ادبیات کار می‌کند زیبنده نیست به این امور بپردازد.
دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

نظر شما