شناسهٔ خبر: 36986212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زندانیان جرایم غیرعمد گلستان یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بدهکارند

گرگان - ایرنا - رییس دادگستری کل گلستان گفت که مجموع بدهی ۲۸۷ زندانی جرایم غیرعمد این استان یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

هادی هاشمیان روز شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گلستان اظهار داشت: اگر خیرین پرداخت ۲۰ درصد از این مبلغ را بر عهده بگیرند، با تلاش برای جلب رضایت شاکیان و پرداخت تسهیلات توسط ستاد دیه، همه این زندانیان جرایم غیرعمد گلستان آزاد خواهند شد.

به گفته وی از ابتدای سال تاکنون ۱۲۵ زندانی جرایم غیرعمد استان گلستان آزاد شدند.

در این جلسه مقرر شد اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان مکلف شد از محل موقوفات با هماهنگی واقفین نسبت به آزادی تعدادی از این زندانیان اقدام کند.

رییس دادگستری کل گلستان در ادامه با اشاره به کاهش وقوع ۱۰ جرم در این استان گفت: امسال وقوع جرایم حقوقی در استان افزایش یافته که دلیل آن ناآگاهی مردم به قوانین است.

هاشمیان با بیان این که مطالبه‌گری مردم افزایش داشته اضافه کرد: مردم به دستگاه قضایی اعتماد پیدا کرده‌اند اما باید اطلاع‌رسانی در حوزه قضایی بیشتر شود.

فرماندار گرگان هم در این جلسه با اشاره به همکاری نکردن بعضی دستگاه‌های اجرایی استان برای ثبت اطلاعات املاک خود برای سامانه حدنگار (کاداستر) گفت: انجام این کار ۲ روش دارد که در گام اول با اندک هزینه می‌توان نقشه‌ها را تهیه و در اختیار اداره ثبت قرار داد.

محمد حمیدی اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می تواند برای صدور سند کاداستر به دستگاه‌ها اعتبار لازم را اختصاص داده و یا در اختیار فرمانداری‌ها بگذارد.

مدیرکل ثبت اسناد گلستان هم در این جلسه گفت: برای ارسال صحیح مختصات ماهواره‌ای املاک در طرح کاداستر، ۲۴ گیرنده متحرک و سه گیرنده ثابت در استان مستقر شده است.

سیدجعفر مفیدی افزود: برای حریم شهرها و روستاهای استان ۴۴۸ هزار و ۶۸۳ فقره ، برای محدوده تصرفی فرودگاه‌های استان ۴۶۳ هکتار و تثبت ۳۵۰ هکتار، برای حریم راه آهن ۶ هزار و ۴۳۸ هکتار و برای ۴۳ هزار هکتار از حریم راه‌های استان نقشه کاداستر تهیه و در بانک اطلاعات جانمایی شد.

وی ادامه داد: جانمایی بافت‌های فرسوده استان به مساحت یکهزار و ۶۴۷ هکتار، سکونتگاه‌های غیررسمی ۷۱۳ مورد به مساحت یکهزار و ۳۲۷ هکتار و جانمایی بافت‌های ناکارآمد شهری به وسعت ۳۵۱ هکتار انجام شده و علاوه بر این بیش از یک میلیون و ۱۳۳ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در بانک کاداستر گلستان جانمایی و ۴۸۷ هزار هکتار ثبت شد.

نظر شما