شناسهٔ خبر: 36986115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز تولید میوه و سبزی خشک زنان کارآفرین ورامین افتتاح شد

تهران- ایرنا- مرکز تولید میوه و سبزی خشک زنان کارآفرین عضو صندوق خرد زنان ورامین روز شنبه با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال و در راستای ترویج فعالیت اقتصادی بانوان و حمایت از اعضای صندوق خرد زنان روستایی و عشایری در بخش جوادآباد ورامین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
احمد فدایی اردستانی افزود: با بهره‌برداری از این مرکز، بانوان عضو صندوق خرد زنان می‌توانند محصولات غذایی از جمله سبزی و میوه خشک را تولید و به بازار مصرف عرضه کنند.
وی گفت: در حال حاضر ۲۰ صندوق خرد زنان در مناطق روستایی بخش‌های مرکزی و جوادآباد ورامین مشغول به فعالیت است که بیش از ۷۵۰ نفر از بانوان در این صندوق‌ها عضو هستند.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین اظهار داشت: صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری، الگوی موفقی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و با هدف توانمندسازی زنان روستایی و فراهم کردن شرایط دسترسی آنها به منابع مالی که به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی منجر می‌شود، راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای بانوان به ویژه روستائیان و عشایر شهرستان ورامین در تولید محصولات مختلف، تلاش می‌شود تا با حمایت‌های مدیرکل امور بانوان و خانواده، تسهیلات ویژه از صندوق کارآفرینی امید در اختیار این افراد قرار گیرد تا یکی از مهمترین اهداف دولت در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در مناطق روستایی محقق شود.


فدایی همچنین از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری شهرستان ورامین خبر داد و افزود: در این نمایشگاه تولیدات زنان روستایی و عشایری شهرستان در حوزه صنایع دستی، تولید محصولات غذایی، لبنیات، ترشی‌جات، کیف و کفش در معرض دید عموم قرار گرفته است.

صندوق‌های خرد زنان زمینه اشتغال بانوان روستایی را فراهم می‌کند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در این مراسم گفت: صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری ، زمینه را برای ایجاد فرصت‌های شغلی بانوان فراهم می‌کند و لازم است تا بانوان روستایی به سمت تشکیل این صندوق‌ها حرکت کنند.
ثریا شارقی به خبرنگار ایرنا گفت: صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری که با سرمایه بانوان و کمک دولت تشکیل می‌شود، نقش مهم و موثری در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، به دور از برخی از بروکراسی‌های اداری دارد و لازم است تا بانوان، برای تولید و اشتغال، به سمت ایجاد این صندوق‌ها در ماطق روستایی حرکت کنند.
وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات حوزه اشتغال بانوان، عدم آگاهی از نحوه دریافت تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید است چرا که دولت برای حمایت از اشتغال بانوان به ویژه بانوان روستایی محدودیتی ندارد.
وی تصریح کرد: اگر بانوان در قالب صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری، طرح‌های خود را به واسطه جهاد کشاورزی، به صندوق کارآفرینی امید ارائه دهند، می‌توانند از تسهیلات ویژه‌ای که دولت به این منظور اختصاص داده برخوردار شوند.
شارقی با اشاره به حمایت دولت از زنان تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: این افراد برای دریافت تسهیلات، با مشکل ضامن مواجه بودند که این نهادها از جمله کمیته امداد تلاش دارند تا برای ارائه تضامین بانکی شرایط ویژه‌ای را فراهم کنند تا این تسهیلات، به متقاضیان ارائه شود.
وی گفت: برخی از بانوان برای راه‌اندازی کسب و کار، به سرمایه اندکی نیاز دارند که این سرمایه ازسوی دولت تأمین و در اختیار آنان قرار می‎‌گیرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده تهران با تأکید بر نقش موثر صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری در ایجاد فرصت‌های شغلی برای بانوان گفت: در حال حاضر شهرستان‌های ورامین و دماوند بیشترین تعداد صندوق خرد زنان را در استان تهران تشکیل داده‎‌اند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

نظر شما