شناسهٔ خبر: 36986049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش سخنگوی شورای عالی امنیت ملی به اظهارات مقام آمریکایی درباره امکان امضای توافق جدید با ایران

نورنیوز نوشت: کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در گفتگوی اختصاصی با شبکه الجزیره قطر گفت: امنیت ملی آمریکا با تصمیمات نابخردانه رهبران آن تهدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

وی در واکنش نسبت به اظهارات اخیر برایان هوک مسئول پرونده ایران در کاخ سفید که گفته قصد ما برای تحریم ایران جلوگیری از تهدید امنیت ملی آمریکا بوده است گفت: امنیت ملی آمریکا را رهبران نابخرد آن تهدید می‌کنند که با اتخاذ تصمیم‌های یکجانبه غیرقانونی و تنش آفرین همه جهان را به هم‌آوردی با خود وادار کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: فرار از اجرای تعهدات قانونی از سوی آمریکا و استفاده ابزاری از تحریم و تروریسم اقتصادی که هدفی به غیر از فشار بر معیشت، سلامت و پیشرفت مردم ایران را دنبال نمی‌کند، توجیهی ابلهانه برای جنایت علیه مردمی است که با همه بدعهدی‌ها پای تعهدات خود ایستاده‌اند.

خسروی افزود: آمریکا با خروج از توافقی بین‌المللی که پشتوانه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را دارد، عملا صلح و امنیت جهانی را به چالش کشید و نمی‌تواند با گرفتن ژست گفتگو و مذاکره از پاسخگویی به افکار عمومی جهانی فرار کند.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین در خصوص رخداد آزادسازی متقابل ۲ زندانی آمریکایی و ایرانی که اخیرا انجام شد اظهار داشت: تبادل زندانیان که بدون هیچگونه مذاکره‌ای و بر اساس پیگیری رویکردی انسانی از سوی ایران انجام شد، ابتدای هیچ مسیر جدیدی نیست، بلکه پایانی است بر شرایط مشقت بار افراد بی‌گناهی که با راهزنی بین‌المللی از سوی آمریکا برای باج‌گیری به اسارت درآمده‌اند.

۲۱۷۲۱۷

نظر شما