شناسهٔ خبر: 36985823 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

رسالت آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزانی پژوهشگر و پرسشگر است

وزیر آموزش و پرورش در جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی، با بیان اینکه پژوهندگی، باید بخش جدایی‌ناپذیر دانش‌آموزان باشد گفت: رسالتمان بیش از هر چیز تربیت دانش‌آموزانی پژوهشگر و پرسشگر است. ما نیز در پیگیری هدف برداشته شدن دیوار مدارس و ارتباط با جامعه جدی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، روز نخست از هفته پژوهش، با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید صبح امروز، شنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۸ با عنوان مدرسه، دانشگاه و جامعه در دبیرستان پسرانه فرهنگ منطقه ۲ با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ مسعود برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم، محسن حاجی میرزائی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان تحت عنوان «جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی» برگزار شد.
محسن حاجی میرزائی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با تبریک آغاز هفته پژوهش اظهار داشت: هفته پژوهش فرصتی برای ارزیابی اقدامات، موفقیت‌ها و کاستی‌ها در زمینه پژوهش است. مهم‌ترین کارکرد آموزش و پرورش این است که آدم‌ها را برای زندگی کردن درست در آینده آماده می‌کند. پژوهش جزو تفکیک‌ناپذیر این مأموریت آموزش و پرورش است. پژوهش برای دیگر بخش‌ها فضیلت است اما برای آموزش و پرورش یک ضرورت است.
وی با اشاره به اینکه پژوهش برای آموزش و پرورش مانند اکسیژن است تاکید کرد: رسالت ما بیش از هر چیز تربیت دانش‌آموزانی پژوهشگر و پرسشگر است. پژوهندگی، باید بخش جدایی ناپذیر دانش‌آموزان باشد. ما نیز در پیگیری هدف برداشته شدن دیوار مدارس و ارتباط با جامعه جدی هستیم. بدنه آموزش و پرورش بکرترین و ناب‌ترین عرصه اندیشیدن است.
حاجی میرزائی در پایان افزود: پژوهشگری یک فرهنگ است نه یک دانش. برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را یاد گرفت. باید هیچ کاری جز از مسیر پژوهش پیموده نشود تا پژوهش بتواند در کشور جان بگیرد.
ه.ع ۷۳/ ل.م ۵۴/‏ ع. ع ۵۷

نظر شما