شناسهٔ خبر: 36985762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان:

مردم گلستان در اجرای طرح کاداستر جلوتر از دولتی‌ها هستند

گرگان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان با اشاره به اینکه مردم گلستان در اجرای طرح کاداستر جلوتر از دولتی‌ها هستند، گفت: ۷۰ درصد مردم و حدود ۵۰ درصد دولتی‌ها در این طرح مشارکت داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر مفیدی ظهر شنبه در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گلستان اظهار کرد: اجرای طرح کاداشتر در گلستان از سال۱۳۸۶ آغاز شده و تاکنون ۷۰ درصد مردم و حدود ۵۰ درصد دولتی‌ها در اجرای این طرح مشارکت داشته‌اند.

وی با این توضیح که هم‌اکنون ۲۴ گیرنده متحرک و سه گیرنده ثابت برای ارسال تحصیحات مختصات ماهواره‌ای در استان استقرار یافته است، افزود:  بیش از یک میلیون و ۱۳۳ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان در بانک کاداستر استان جانمایی و ۴۸۷ هزار هکتار از آن تثبیت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان از جانمایی ۱۳ قطعه محوطه باستانی گلستان به مساحت ۱۶ هکتار خبر داد و اضافه کرد: ۴۴۸ هزار و ۶۸۳ قطعه نقشه کاداستر در حریم شهرها و روستاهای استان تهیه شده و در بانک اطلاعاتی جانمایی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۳۵ هزار و ۷۳۲ قطعه از املاک حوزه ثبتی استان در سیستم کاداستر با مشخصات UTM به ثبت رسیده که قابلیت صدور سند دارد، ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۶۴۷ هکتار از محدوده بافت‌های فرسوده استان، ۷۱۳ مورد از سکونتگاه‌های غیررسمی به مساحت یکهزار و ۳۲۷ هکتار و پنج محدوده بافت‌ ناکارآمد شهری به وسعت ۳۵۱ هکتار جانمایی شده‌اند.

مفیدی تصریح کرد: در حوزه محیط زیست و مناطق چهارگانه حفاظتی بیش از ۳۸۷ هکتار و در محدوده بستر و حریم رودخانه‌ها ۳۷ هزار هکتار جانمایی انجام شده اما در مجموع مردم گلستاندر اجرای این طرح از دولتی‌ها جلوتر هستند.

نظر شما