شناسهٔ خبر: 36985355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدور مجوز احداث ۱۸ اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی

معاون گردشگری خراسان شمالی از صدور موافقت اصولی برای ساخت ۱۸ اقامتگاه بوم گردی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی؛ علی کاظمی اظهار کرد: ساخت و بهره‌برداری از این اقامتگاه‌ها برای ۱۲۸ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی گفت: این اقامتگاه‌ها در روستاهای زمان صوفی، دشت، قارلق، تراقی کرد، ایوب، کشانک، چهارخروار، چلو، اسفجیر، اسطرخی، کاظم‌آباد، پرکانلو، دهستان گیفان، منطقه گلیل، دوراهی امان ا... شیروان و محور بجنورد-آشخانه و محور بجنورد-باباامان راه‌اندازی می‌شوند.

معاون گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه بوم‌گردی فقط صدور مجوز نیست، افزود: داشتن طرح توجیهی و ظرفیت سنجی از الزامات صدور مجوز است، بنابراین افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه و دریافت تسهیلات هستند باید علاوه بر آموزش‌های لازم، ظرفیت سنجی را مدنظر قرار دهند.

وی، حفظ و پاسداشت فرهنگ سنتی و بومی، کمک به اقتصاد روستاییان از طریق کسب‌وکارهای کوچک و ایجاد نوع جدیدی از مقاصد و جاذبه‌های گردشگری را ازجمله مزیت‌های بوم‌گردی برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما