شناسهٔ خبر: 36984998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

1290 بازرسی از اصناف استان مرکزی بعد از سهمیه‌بندی بنزین

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: در راستای اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین طی یک ماه اخیر، توسط ۱۸۷ اکیپ بازرسی، یک هزار و ۲۹۰ واحد بازرسی شد که در این خصوص ۴۳۰ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حمید القاصی مهر عصر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: در سه حوزه بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات استان، در حوزه کالا و خدمات، یک هزار و ۱۱۸ پرونده تخلفات تشکیل که از این تعداد پرونده ۹۹۰ فقره منتج به صدور رأی محکومیت شد که به پنج میلیارد و ۵۰ میلیون ۳۹۱ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند که از این مبلغ دو میلیارد ریال جریمه در بخش کالا و صادرات، وصول شد.

وی با اشاره به بازرسی از یک هزار و ۲۹۰ واحد از سوی ۱۸۷ اکیپ بازرسی تعزیرات اظهار داشت: ۴۳۰ پرونده تخلفاتی که در این خصوص تشکیل شد شامل شرکت‌های پخش عمده، تولیدی، لوازم‌خانگی و آژانس‌های درون و برون‌شهری بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: مقرر شد به‌صورت هماهنگ در شب یلدا دستگاه‌های نظارتی اعم از سازمان صمت، اتاق اصناف و تعزیرات در گشت‌ها مشترک مواردی که بیشتر مورد نیاز مردم است را مورد پایش قرار دهند.

محمد جواد قربانیان با اشاره به بحث میوه و تره‌بار و افزایش قیمت آن در سطح استان اظهار کرد:  مقرر شد پیگیری لازم را سازمان و دستگاه متولی انجام دهند و افزایش نظارت را در این بخش نیز داشته باشیم.

وی افزود: در خصوص افزایش احتمالی قیمت شکر نیز گزارش‌هایی ارائه شده که قرار بر این شد تا پیگیری لازم صورت بگیرد؛ فعلاً هیچ افزایش قیمتی مورد تأیید نیست.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: همچنین مقرر شد در استان مرکزی در کارگروه کشوری موضوعات مبتلابه استانی را مطرح کنند؛ موارد و مشکلات حمل و نقل و مشکلاتی که در بحث آژانس‌ها و سرویس مدارس با افزایش قیمت بنزین به وجود آمده  مطرح و مقرر شده که با محوریت فرمانداری و دستگاه‌های متولی مورد پیگیری قرار بگیرد.

قربانیان اضافه کرد: بحثی هم در خصوص افزایش قیمت آموزشگاه‌های رانندگی است که قرار شد در جلسه آینده در استانداری با محوریت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اعضای مختلف و با حضور پلیس راهور تشکیل و تصمیم نهایی گرفته شود.

وی افزود: از 25 آبان تا 20 آذر بالغ‌بر 186 مورد گشت مشترک، 1206 بازرسی انجام شده که 184 پرونده صرفاً در گشت مشترک سراسر استان بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: آمار بازرسی هم در کل استان 3228 در این یک‌ماهه بوده که بالغ‌بر 13.6 درصد بازرسی‌ها منجر به پرونده شده در اراک نیز 1309 مورد بازرسی داشته که 203 فقره پرونده بالغ‌بر 15.5 درصد از بازرسی‌ها به تشکیل پرونده منجر شد.

قربانیان یادآور شد: در آبان ماه 1307 مورد بازرسی انجام شده که 197 پرونده بالغ‌بر 2 میلیارد و 800 میلیون ریال پرونده 17.8 درصد تخلف‌یابی شده که این مقدار معمولاً در جای دیگر مسبوق به سابقه نیست.

انتهای پیام/

نظر شما