شناسهٔ خبر: 36984963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

سند ارتقاء زنان و خانواده توسط کارشناسان هر استان تدوین شده است

همدان - مدیرکل برنامه ریزی و هماهنگی امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: سند ارتقای زنان و خانواده توسط کارشناسان هر استان و با توجه به شاخص های استانی تدوین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهناز موحدی ظهر شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه سند ارتقای زنان و خانواده سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت، اظهارداشت: در این سند توانمندی زنان و عدالت جنسیتی مطرح بود.

وی با بیان اینکه در این سند وضعیت استان ها به تفکیک شرایط بومی و منطقه‌ای سنجیده شده‌ و سند توسط استان ها انجام شده و تمام داده‌های از زبان خود مردم و کارشناسان این حوزه جمع آوری شده و بر همان مبنا نیز راه کارها ارائه شده است، گفت: در هر استان تک تک شهرستان‌ها هم بررسی شده است.

موحدی با بیان اینکه در همدان نیز به یکسری شاخص‌ها دست یافته‌ایم، اظهار داشت: همدان در رده بندی زنان سرپرست خانوار و در میزان زنان بی همسر ناشی از فوت همسر رتبه یک کشور را دارد که نیازمند برنامه‌ریزی برای رفاه اجتماعی این گروه از زنان هستیم.

موحدی با اشاره به اینکه شهرستان بهار نسبت به شهرستان‌های دیگر استان رتبه یک را در کودک همسری دارد، اظهار داشت: این سند توسعه کارشناسان تهیه شده است و ما دخالتی در محتوا نداریم چراکه اعتقاد داریم سند باید توسط خود استان تدوین شود.

وی به ظرفیت‌های استان همدان در حوزه کشاورزی و بوم گردی نیز اشاره کرد و گفت: آموزش بوم‌گردی با محوریت زنان می‌تواند راهکاری برای کاهش نرخ بیکاری زنان باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز در این جلسه به لایحه بودجه ۹۹ اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبارات هزینه ای استان همدان در سال ۹۸ حدود ۳۲۴ میلیاردتومان بود که اعتبارات هزینه ای امسال با کسر امتیازات دستگاه حفاظت محیط زیست استان که دستگاه ملی شده ۳۶۲ میلیارد تومان است.

سیداسکندر صیدایی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد افزایش اعتبارات را شاهدیم، عنوان کرد: اعتبارات تملک سرمایه‌ای این استان نیز در سالجاری، ۸۶ میلیارد تومان بوده که با رشد خوبی به ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

صیدایی با اشاره به درآمدهای استان در هشت ماهه امسال، بیان کرد: در هشت ماهه امسال به غیر از جرائم، در بخش مالیاتی بدون اینکه حساسیتی در تولید و اشتغال ایجاد شود و با وجود بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بخشودگی جرائم مالیاتی، استان از کسب درآمدهای مالیاتی وضعیت مناسبی داشته و بیش از ۲۰ درصد افزایش وصولی داشته است.

نظر شما