شناسهٔ خبر: 36984717 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دستگیری مردی که سلامت مردم را به خطر انداخت

71431

بیش از پنج هزار لیتر روغن تاریخ مصرف گذشته پیش از توزیع در رستوران‌ها توقیف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، چند روز پیش خبری درخصوص فعالیت یک واحد صنفی که اقدام به نگهداری و پخش روغن خوراکی تاریخ مصرف گذشته کرده بود، به ماموران کلانتری ابوذر اطلاع داده شد که در پی آن تیمی از ماموران اطلاعات کلانتری برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند. 

با آغاز تحقیقات مشخص شد که مردی ۳۵ ساله با جمع آوری روغنهای تاریخ مصرف گذشته از بازار، آن‌ها را با یکدیگر تجمیع کرده و دوباره در ظرف‌های ۲۰ لیتری تقسیم‌بندی کرده و قصد دارد تا این روغن‌ها را به شکل فله‌ای و با قیمت ارزان‌تر به رستوران‌ها و فست‌فودها عرضه کند. با کسب این اطلاعات بلافاصله گزارش آن در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و مجوزهای لازم برای دستگیری این فرد صادر شد.

با اخذ مجوز قضایی، روز گذشته تیمی از ماموران کلانتری به نشانی مذکور اعزام شده و نسبت به دستگیری متهم اقدام کردند. همچنین در بازرسی از محل بیش از ۵ هزار لیتر روغن تاریخ مصرف گذشته نیز کشف و ضبط شد.

متهم دستگیر شده نیز پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن با اعتراف به جرم خود یکی از مشتریان خود را که صاحب یک فست فود بود به عنوان خریدار معرفی کرد. باحضور ماموران در فست فود مذکور آنان یکی از ظرف‌های ۲۰ لیتری روغن تاریخ مصرف گذشته را کشف و ضبط کردند.

همچنین در انجام تحقیقات از صاحب رستوران نیز این فرد ادعا کرد که ۱۰ ظرف ۲۰ لیتری روغن را خریداری کرده و از آن برای تهیه و طبخ غذا استفاده کرده است که این فرد نیز دستگیر شده و مغازه‌اش نیز با حکم قضایی پلمپ شد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد:‌ برای هر دو متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این افراد برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

انتهای پیام

نظر شما