شناسهٔ خبر: 36984623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رییس پلیس فتا استان بوشهر:

۸۲ درصد از مجموع جرائم سایبری در حوزه اقتصادی است + گزارش

رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: بالغ بر ۸۲ درصد از مجموع پرونده‌های جرائم سایبری در استان بوشهر مربوط به جرائم اقتصادی در فضای اینترنت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی بیان کرد: با توجه به افزایش جرایم اقتصادی در فضای مجازی، پلیس فتا طرح رمز دوم پویا یا یکبار مصرف را به قوه قضاییه پیشنهاد داد که مورد تایید قرار گرفت. بر این اساس بانک مرکزی به تمام بانک‌ها ابلاغ کرد تا زیر ساخت‌های لازم برای الزامی شدن آن از ابتدای دی ماه فراهم شود.

وی افزود: برای فعال کردن رمز پویا نیاز به ثبت‌نام یا پرداخت وجهی نیست وتن‌ها با مراجعه به سامانه بانک مربوطه و دانلود نسخه راهنما و در گوشی‌های غیراندرویدی از طریق پیامک می‌توان اطلاعات لازم را دریافت کرد.

رییس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: حین عملیات یا فرایند فعال‌سازی رمز پویا، یک‌بار مراجعه به دستگاه خودپرداز ضروری است و پس از آن برای دریافت رمز دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مدت زمان استفاده از رمز یکبار مصرف ۶۰ ثانیه است، حتی در صورت کپی‌برداری از رمز به وسیله هکرها، قابلیت استفاده را برای مجرمان سایبری ندارد.

قاسمی خاطرنشان کرد: مرکز آپا دانشگاه سمنان دو طرح مورد تایید پلیس فتا یعنی افزونه اصالت‌سنجی درگاه‌های اینترنتی و افزونه ضدفیشینگ را به منظور کاهش جرائم سایبری مطرح کرده است که می‌توان این افزونه‌ها را به گوگل کروم اضافه کرد تا از فیشینگ پیشگیری شود.

وی گفت: سامانه اینترنتی www.cyberpolice.ir به منظور دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه جرائم سایبری در نظر گرفته شده است که مردم می‌توانند با مراجعه به آن شکایت‌های خود ثبت کنند.

 

<div id="video-display-embed-code_4279270"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2595858/4279270?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما