شناسهٔ خبر: 36984564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اوقاف استان:

امسال بیش از 730 هکتار اراضی موقوفه در فارس احیا شد

50031

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: امسال بیش از 730 هکتار از اراضی موقوفه استان فارس احیاء شده است.

صاحب‌خبر -

داوود عسگرپور شنبه 23 آذر در جمع خبرنگاران گفت: با هدف تعیین تکلیف اراضی اختلافی با منابع طبیعی و از ابتدای سال تاکنون، ۲۱ پرونده در قالب ۷ جلسه کارگروه استانی موردبحث و بررسی قرار گرفته و درنتیجه آن، بیش از ۷۳۲ هکتار از اراضی موقوفه احیاء و به وقفیات بازگشته است.

وی افزود: اراضی رفع اختلاف شده مربوط به موقوفات شهرستان‌های کازرون، لار، ممسنی، رستم، خنج، مهر، سپیدان و شیراز و به سامانه ثبت‌اسناد و املاک کشور برای صدور سند مالکیت به نفع موقوفات ارسال شده است و در حال پیگیری هستیم.

عسگرپور گفت: از ابتدای برگزاری کارگروه‌های مشترک منابع طبیعی و اوقاف و طی چند سال اخیر، بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی موقوفه احیاء شده است که شامل ۴۳۷ پلاک ثبتی می‌شود.

معاون اوقاف فارس گفت: بر اساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود موضوع ۵۰۰ پلاک دیگر از اراضی باقیمانده، با توجه به تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان جنگل‌ها با برگزاری جلسات و کارگروه‌های استانی، منطقه‌ای و کشوری حل ‌و فصل شود.

انتهای پیام

نظر شما