شناسهٔ خبر: 36984358 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مرحله سراسری مسابقات قرآن فرزندان پسر ودجا برگزار شد

گروه مسابقات ــ مرحله سراسری یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم وزارت دفاع در بخش فرزندان پسر، روز گذشته، ۲۲ آذرماه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد تعاون ودجا؛ آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گروه فرزندان پسر، روز گذشته، 22 آذرماه با حضور مسئولان، مهمانان وزارتی و مدیران دارالقرآن ودجا در دو رده سنی زیر 15 سال و بالای 16 سال در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، مفاهیم در سالن امام سجاد(ع) شهرک شهید چمران برگزار شد.
همچنین در نوبت عصر همان روز، مراسم اختتامیه این مسابقات همراه با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد، طی این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ودجا با اشاره به اینکه خواندن قرآن و نگاه به آیات قرآن، جلادهنده قلب است، گفت: انسان با تلاوت هر آیه، پله‌ای از نردبان معنویت را طی می‌کند. این تلاوت، خود زمینه انس را فراهم می‌آورد. با قرآن باید مثل آینه مواجه شد؛ پاکیزه، براق و بی‌زنگار، تا نور قرآن در باطن ما انعکاس یابد.
وی با تأکید بر اینکه در قرآن حکمت، نور و شفا است، اظهار کرد: حکمت‌های قرانی، عقده‌هایی را که بر اثر چالش‌های موجود مادی دنیا در دل و جان انسان به وجود آمده است، می‌گشاید.
ارسالی///مرحله سراسری مسابقات قرآن فرزندان پسر ودجا برگزار شدبهرامی با اشاره به اینکه قرآن، شرح صدر، امید، نور و عزم راسخ برای حرکت در صراط مستقیم می‌دهد، بیان کرد: با قرآن باید مواجه شد و اینها را باید به دست آورد. جوانان، سرمایه انسانی یک جامعه به شمار می‌آیند. ایجاد تحریف و شبهه در اعتقادات این گروه، از سلاح‌های دشمن است و راه مبارزه با این حربه، انس با قرآن است. اگر جوان مسلمان با قرآن انس پیدا کند و فرصت تدبر در قرآن را به خود بدهد، بسیاری از شبهات دشمنان بی‌اثر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای عظیم دیگری در سایه انس با قرآن کریم نصیب انسان می‌شود، اظهار کرد: معرفت، نجات، سلامت، رشد، تعالی و تقرب انسان به سوی خدای متعال، از دستاوردهای قرآن کریم است که تنها با انس و تدبر در قرآن به دست می‌آید.
در ادامه حجت‌الاسلام کاظمی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی بنیاد تعاون ودجا اظهار کرد: روز به روز شاهد این هستیم که شوق آموزش قرآن و مفاهیم آن، حفظ و تدبر در آن در کشور توسعه پیدا می‌کند و اینها از برکات انقلاب اسلامی است.
ارسالی///مرحله سراسری مسابقات قرآن فرزندان پسر ودجا برگزار شدوی با تأکید بر اینکه اما با این وجود، از قرآن بسیار دور شده‌ایم و باید تلاش کنیم تا آموزه‌های قرآن به درستی به فرزندانمان آموخته شود، اضافه کرد: قرآن بهترین راه‌ها و قوانین را برای بشریت عرضه می‌کند. وظیفه نسل جوان و نوجوان کشور است که از آموزه‌های قرآن و منابع اسلامی حراست و حفاظت کنند و از مسیر قرآن خارج نشوند و از قرآن استمداد بگیرند. اگر توفیق الهی نباشد، انسان از این مسیر الهی خارج می‌شود. چنگ زدن به قرآن و منابع اسلامی اصیل، ما را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد.
در پایان این مراسم، نفرات برتر این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف جوایز خود را دریافت کردند.

انتهای پیام

نظر شما