شناسهٔ خبر: 36984294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عرضه طیور خوراکی زنده در استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عرضه هرگونه طیور خوراکی زنده در سراسر استان ممنوع بوده و دادستان‌ شهرها به منظور پیشگیری از ایجاد تهدید علیه بهداشت عموم مکلف به برخورد قضایی با متخلفان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حسن نگین‌تاجی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برخی افراد سودجو اقدام به سازه‌های موقت در حریم شهرها و محورهای مواصلاتی، قبرستان‌های خانوادگی بدون مجوز، احداث راه‌های ماشین رو در جنگل ها و مناطق گردشگری و عرضه طیور زنده کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌های 17 گانه استان برای ساماندهی سازه‌های موقت شهری و دکه‌ها یک ماه فرصت دارند، عنوان کرد: شهرداران موظف به مقاوم سازی، پایدار سازی و یا جمع آوری هستند که باید این موضوع نیز به معاون پیشگیری دادگستری گزارش شود.

نگین‌تاجی خواستار رصد این موضوع توسط دادستانی‌ها شد و ابراز کرد: در صورت هرگونه کم کاری از سوی شهرداری‌ها در کمترین زمان ممکن پرونده کیفری برای متخلفان تشکیل و موضوع از طریق قضائی پیگیری شود و البته پرداخت خسارت هرگونه حادثه متوجه شهرداری‌ها و شخص شهردار است.

وی افزود: اداره کل راهداری استان گزارش اقدامات مسیرهای مواصلاتی استان در خصوص آزادسازی حریم راه‌ها از سازه‌های موقت و مغازه‌ها و همچنین دکه‌ها را در یک ماه آتی با هماهنگی معاونت پیشگیری دادستانی مرکز استان انجام و گزارش تکمیلی را به این معاونت ارسال کند.

نگین‌تاجی تصریح کرد:افرادی که تحت عنوان قبرستان، اراضی ملی را تصرف یا تخریب کنند تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند و واگذاری هرگونه زمین برای قبرستان‌های طایفه‌ای و جدید در سراسر استان توسط هر دستگاهی ممنوع است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها، منابع طبیعی و مراکز بهداشت موظف بوده با همکاری سازمان آرامستان‌ها تمام درخواست‌ها و مجوزهای لازم مطابق آیین نامه و قانون مربوطه را تهیه و برای بررسی و اخذ موافقت نهایی به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کنند.

نگین‌تاجی گفت: شهرداری یاسوج و اداره کل منابع طبیعی استان موظف بوده تمام راه‌های ورودی خودرو از سمت محدوده پارک جنگلی به سمت تپه‌ها و کوه‌های مشرف به آبشار یاسوج را در مهلت یک ماهه مسدود کنند و در صورت عدم اقدام، منجر به تعقیب کیفری دستگاه‌های متولی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عرضه طیور زنده خوراکی سلامت و بهداشت جامعه را به خطر می‌اندازد، بیان کرد: عرضه هرگونه طیور خوراکی زنده در سراسر استان ممنوع بوده و دادستان‌ شهرها به منظور پیشگیری از ایجاد تهدید علیه بهداشت عموم مکلف به برخورد قضایی با متخلفان هستند.

نگین‌تاجی خاطرنشان کرد: نهادهای خدمات رسان و برخی از مدیران به وظایف خود به درستی عمل نکرده‌اند و مشاهده می‌شود بخش‌هایی از اراضی ملی و منابع طبیعی، حاشیه رودخانه‌ها و جنگل‌ها را افراد سودجو تصرف کرده‌اند.

انتهای پیام/541/ ع

نظر شما