شناسهٔ خبر: 36984036 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امیر قطر : در حل مسالمت‌آمیز منازعات در جهان مشارکت می‌کنیم

امیر قطر از مشارکت کشورش در حل منازعات در جهان از راه مسالمت‌آمیز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های قطری، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امروز شنبه در سخنان افتتاحیه نوزدهمین همایش بین‌المللی دوحه با عنوان «حکمرانی در جهان چندقطبی» بر حل نزاعات از راه میانجی‌گری و گفت‌وگو تأکید کرد.

وی با اشاره به تلاش کشورش برای کمک به حل مسالمت‌آمیز منازعات در جهان افزود: سیاست‌ کنونی ما مبتنی بر احترام به قوانین بین‌المللی است و تلاش می‌کنیم در حل مسالمت‌آمیز نزاعات از راه میانجی‌گری و فراهم کردن فضای گفت‌وگو سهیم باشیم.

شیخ تمیم اظهار داشت که کشورش نشست‌هایی مانند همایش دوحه و کنفرانس گفت‌وگوهای ادیان را ،که از شانزده سال پیش آغاز کرده، با هدف ایجاد پلی برای گفت‌وگو پایه‌گذاری کرده است، دوحه طی سال جاری شاهد کنفرانس‌های بین‌المللی مهمی مانند نشست اتحادیه پارلمانی بین‌المللی، کنفرانس بین المللی معلولیت و توسعه بوده است که هفته گذشته با همکاری سازمان ملل متحد برگزار شد.

امیر قطر همچنین به مشارکت در فعالیت‌های امدادرسانی در جهان اشاره کرد و گفت: دولت قطر تا سال 2021 به آموزش یک‌میلیون کودک متعهد شده که در مناطق تحت نزاع و درگیری زندگی می‌کنند.

وی افزود: صندوق توسعه قطر سالانه با حدود 600میلیون دلار در پروژه‌های آموزشی، امدادرسانی و بهداشتی که در حدود 59 کشور اجرا می‌شود، مشارکت می‌کند.

امیر قطر همچنین از تلاش‌ها و فعالیت‌های مهاتیر محمد نخست‌وزیر مالزی به‌عنوان شخصیت سال تمجید کرد.

در اجلاس بین‌المللی دو روزه دوحه، پل کاگامی رئیس‌جمهور روآندا، ارمین سرکیسیان رئیس‌جمهور ارمنستان، نجیب بوکیلی رئیس‌جمهور السالوادور، فائز السراج رئیس شورای ریاست‌جمهوری دولت وفاق ملی لیبی، حسن‌علی خیری نخست‌وزیر سومالی، تیجانی محمد باندی رئیس مجمع  عمومی سازمان ملل و شمار دیگری از مقامات کشورهای جهان از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

همایش دوحه از سال 2000 میلادی به‌عنوان تریبون گفت‌وگوی جهانی برای جمع‌کردن صاحب‌نظران و سیاستگذاران جهان برای ارائه راه‌حل‌های مبتکرانه و قابل اجرا آغاز به‌کار کرده است. تصمیم‌گیرندگان، سران کشورها، نمایندگان بخش خصوصی، جامعه مدنی وسازمان‌های غیردولتی در این اجلاس شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما