شناسهٔ خبر: 36983799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس هیئت مدیره شرکت خاک آب آژیانه اردبیل:

جهاددانشگاهی اردبیل فعالیت خوبی در توسعه شرکت‌های فناور دارد

نمایندگی اردبیل

رئیس هیئت مدیره شرکت خاک آب آژیانه اردبیل گفت: مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل حمایت و فعالیت خوبی برای رشد و توسعه فعالیت‌ شرکت‌های فناور و دانش بنیان انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر -

محمود خروشی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت دانش بنیان خاک آب آژیانه از مرحله ایده‌پردازی وارد مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل شده است و در حال حاضر در سایه مساعدت‌های این مرکز به عنوان یکی از واحدهای فناور موفق فعالیت دارد.

وی از عضویت این شرکت عضو رسمی نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: شرکت خاک آب آژیانه از سال 1387 با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان در حوزه تهیه و تولید گیاهان دارویی، اسانس، عصاره و روغن‌های گیاهی با کمک متابولیت‌های ثانویه و استفاده از فناوری نانو فعالیت دارد.

این فناور به اخذ مجوزهای  IRCT و کد اخلاق پزشکی برای پروژه‌های تحت پژوهش شرکت مذکور و ارتقا به سطح دهم TRL اشاره و خاطرنشان کرد: قطره ضد سینوزیت "دامپرلی" از محصولات این شرکت است که پس از طی مراحل و اخذ مجوزهای لازم به مرحله تجاری‌سازی رسیده و همچنین کپسول ضد‌التهاب استخوان و شیاف ضد فیبروم از دیگر ایده‌های این شرکت است.

به گزارش ایسنا، خروشی به ایجاد فرصت شغلی برای  28 نفر به صورت مستقیم در حوز گیاهان دارویی توسط این شرکت اشاره و تصریح کرد: به همت اعضای شرکت خاک آب آژیانه تاکنون کتاب‌های دایره‌المعارف گیاهان دارویی، اصلاح بذرگیری گل و گیاهان زینتی، طب سنتی اسلامی و طبیعت درمانگر و نعمت‌های شفابخش تالیف و به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما