شناسهٔ خبر: 36983698 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رکوردهای دنیای فوتبال در هفته‌ای که گذشت

ایسنا

درخشش آنسو فاتی ۱۷ ساله و خواکین ۳۸ ساله از جالب‌ترین رکوردهای این هفته جهان فوتبال بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در هفته‌ای که گذشت جهان فوتبال شاهد ثبت رکوردهای قابل توجهی بود که جالب‌ترین آنها رکوردشکنی آنسو فاتی ۱۷ ساله و خواکین ۳۸ ساله در گلزنی بود. جوان‌ترین و مسن‌ترین بازیکن در رقابت‌های این هفته درخشیدند. 

بیشتر بخوانید:

تاریخ سازی پدیده ۱۷ ساله بارسلونا +عکس

۴۴ عنوان را الیمپیای پاراگوئه در لیگ به دست‌ آورد و اکنون در کنار المپیاکوس در رتبه ششم پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی در فتح لیگ قرار دارد. الیمپیا در بازی کلاسیک برابر گوارانی ۲ بر صفر شکست خورده بود اما روکه سانتاکروس ۳۸ ساله با دبل خود (مهاجم پاراگوئه‌ای در شش بازی اخیرش توانست ۱۰ گل به ثمر برساند) در وقت‌های اضافه نتیجه را ۲ بر ۲ کرد تا تیمش برای چهارمین سال پیاپی قهرمان شود. تنها تیم‌های ناسیونال اروگوئه (۴۶ قهرمانی)، سلتیک اسکاتلند (۵۰)، پنیارول اروگوئه (۵۰)، لینفیلد ایرلند شمالی (۵۳) و رنجرز اسکاتلند (۵۴) بیشتر از الیمپیا قهرمان لیگ شدند.

۳۹ سال؛ رونالد کومان جوانترین گلزن لیگ یک هلند (از روی نقطه پنالتی) محسوب می‌شد اما محمد ایهاتارن هلندی با ۱۷ سال و ۲۹۸ روز توانست این رکورد را بشکند.

۳۸ سال و ۱۴۰ روز از سن خواکین می‌گذشت که توانست رکورد آلفردو دی استفانو را در هت‌تریک بشکند. هافبک اسپانیایی اکنون مسن‌ترین بازیکن در هت‌تریک در لالیگا محسوب می‌شود. او تنها به ۱۹ دقیقه و ۵۰ ثانیه نیاز داشت تا این رکورد را بشکند. خواکین اکنون هفتمین بازیکن لالیگاست که در کمتر از ۲۰ دقیقه هت‌تریک کرد. 

۳۲ سال و پنج ماه سن یولیان ناگلزمان (سرمربی لایپزیگ) است. او تبدیل به جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان شد که توانست تیمش را با قرار دادن در جایگاه نخست راهی مرحله یک هشتم نهایی کند. این رکورد پیش از این به آندره ویاش بواش تعلق داشت که ۳۴ سال و دو ماه داشت و در سال ۲۰۱۱ چلسی را تیم نخست گروه E کرد.

۲۹ بازی بدون شکست (۲۴ پیروزی و پنج تساوی) رکورد فوق العاده فلامنگو در تقابل‌هایش با سانتوس بود که با شکست ۴ بر صفر برابر این تیم به پایان رسید. با وجود این باخت شاگردان ژرژ خسوس ۱۶ امتیاز بیشتر از سانتوس دارند. آنها توانستند از رکورد ۱۵ امتیاز اختلاف سائوپائولو در سال ۲۰۰۷ عبور کنند. از طرفی "گابی‌گل" توانست سومین بازیکنی باشد که برای دومین سال پیاپی بهترین گلزن می‌شود. پیش از این داد ماراویا (۱۹۷۲) و تولیو ماراویا (۱۹۹۵) به این رکورد دست یافته بودند.

۱۷ سال و ۴۰ روز سن آنسو فاتی بازیکن بارسلونا بود که به جوان‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد. بازیکن جوان بارسلونا توانست رکورد پتر اوفوری کوای (بازیکن المپیاکوس) که در سال ۱۹۹۷ به ثبت رسید را بشکند. او پنج ماه جوان‌تر بود.

۵ کشور انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند. نخستین بار در تاریخ است که تنها از تیم‌های این کشورها در این مرحله رقابت می‌کنند. از طرفی آتلانتا پس از نیوکاسل آلن شیرر در سال ۲۰۰۲ دومین تیم لقب گرفت که پس از شکست در سه بازی نخست مرحله گروهی می‌تواند به دور بعد صعود کند.

هیچ تیم آسیایی نتوانسته بود در جام جهانی باشگاه‌ها در وقت‌های اضافه گلزنی کند که این اتفاق در نهایت برای السد ژاوی ارناندس رخ داد. این تیم دو گل به ثمر رساند تا ۳ بر یک برابر هاینگن پیروز شود. نه الاهلی برابر پاچوکا در سال ۲۰۰۸، نه کاشیوا ریسول برابر مونتری در سال ۲۰۱۱، نه کاشیما آنتلرز برابر رئال مادرید در سال ۲۰۱۶و نه العین برابر تیم ولینگتون در این امر موفق بودند.

نظر شما