شناسهٔ خبر: 36982948 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

حاشیه‌های یک نیمکت‌نشینی کاملا فنی

کالدرون از هر اسمی می‌گذرد؛ حتی بهترین گلر آسیا! | دستور از بالا صادر شد؟

علیرضا بیرانوند در ترکیب امروز پرسپولیس برابر سایپا قرار نگرفت تا برای دومین هفته متوالی جای خود را به رادوشویچ آماده بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین علیرضا بیرانوند در ترکیب امروز پرسپولیس برابر سایپا قرار نگرفت تا برای دومین هفته متوالی جای خود را به رادوشویچ آماده بدهد. موضوعی که باعث شد تا در فضای توهم‌آلود فوتبال ایران برخی آن را به صحبت‌های او علیه بسیج همگانی که برای بازگرداندن استراماچونی و حمایتی که از پرسپولیس در زمان ماجرای جدایی برانکو اتفاق نیفتاد مرتبط بدانند.

جایی که او روی آنتن زنده به کنایه گفت: «چرا برای برانکو چنین کارهایی انجام نشد؟ همه شبکه‌های تلویزیونی می‌گویند آقای استراماچونی می‌آید؟ خدا را شکر! وزارت ورزش تا صبح نمی‌خوابند. مسئولان وزارت خارجه کشور به‌ دنبالش می‌دوند.‌ مگر نخ کت‌وشلوار استراماچونی از ‌طلاست».

موضوعی که باعث شد تا در شبکه‌های اجتماعی اینطور عنوان شود که دستور نیمکت‌نشینی بیرو از همان «بالا»ی همیشگی صادر شده تا در موضوعی که به زعم «بالادستی‌ها» ارتباطی با او ندارد دخالت نکند. هر چند در خبرهای رسمی‌تر اینطور آمده که بیرانوند به دلیل آسیب‌دیدگی بازی امروز برابر سایپا را از دست داده است. خبری که البته با وجود اتفاق‌های چند روز اخیر می‌توان با دیده تردید به آن نگاه کرد. شاید بتوان این نیمکت‌نشینی را اولین تلنگر جدی کالدرون به دروازه‌بانی دانست که تا همین چند روز پیش با رویای بهترین بازیکن آسیا راهی مالزی شده بود.

اتفاقی که اولین جرقه‌های آن درست از کنفرانس خبری بعد از بازی با گل‌گلهر توسط کالدرون زده شد. جایی که مربی آر‍ژانتینی با هوشمندی ضمن حمایت کلی از بیرانوند و اینکه او به عنوان دروازه‌بان ممکن است گاهی دچار افت مقطعی شود از او خواست تا تلاش و تمرکز خود را بیشتر کند تا به دوران اوج خود بازگردد. آن هم درست چند روز بعد از اینکه بیرانوند دست‌کم خود را بهترین دروازه‌بان آسیا نامیده بود. اما نمایش نه چندان مطمئن او در بازی‌های اخیر بیشتر از همه شاید کالدرون را به فکر فرو برده بود. خصوصا اینکه او در این فصل هر بار بیرانوند را روی نیمکت نشاند و رادوشویچ را به دلایل غیرفنی درون قفس توری قرار داد برخلاف تغییرات هفتگی که در ترکیب ایجاد می‌کرد و گاه اجتناب‌ناپذیر بود کمتر مورد مواخذه قرار گرفت و نمایش خیره کننده رادو حالا او را به این نتیجه رسانده؛ فیکس بازی کردن رادو؟ چرا که نه.

پیرمرد آرژانتینی این فصل نشان داده که نیمکت‌نشینی هیچ بازیکنی دور از ذهن نیست. از سیدجلال حسینی که نیمکت‌نشینی او ابتدای فصل برای هر مربی خودکشی به نظر می‌رسید تا شجاع خلیل‌زاده مدعی تیم ملی، کنعانی و محمد نادری ملی‌پوش و امید عالیشاه که برای سومین بازی متوالی حتی در لیست ۱۸ نفره قرار نگرفت.

واکنش هواداران پرسپولیس نسبت به تصمیم کالدرون برای دروازه پرسپولیس در بازی برابر سایپا هم دو نکته مهم را نمایان می‌کند؛ حمایت از نیمکت‌نشینی بیرانوند و حمایت از تصمیمات کالدرون که پیش از این محل اختلاف هواداران پرسپولیس بود. برای بیرانوند که این فصل شاید بیشتر از هر بازیکنی از کالدرون حمایت کرده شاید تصور نیمکت‌نشینی بسیار دور از ذهن می‌نمود خصوصا که نیمکت‌نشین بی‌ادعایی همچون رادو با وجود بازی‌های درخشان همیشه به نفر دوم بودن قانع بود و بعد از هر بار درخشش اولین نکته‌ای که خود را موظف به گفتن آن می‌دانست تعریف و تمجید از بیرو بود. ‌حالا شاید دروازه‌بان شماره یک تیم ملی باید تمام خاطرات سال‌های نه چندان دور خود را مرور کند تا ‌ تداعی آنچه که روزی او را بر قله فوتبال ایران و آسیا نشاند بیش از تلنگر کالدرون او را متوجه این واقعیت کند؛ تمرکز بر روی آنچه که امروز او را به این جایگاه رسانده قطعا بیشتر از حضور فعال در تمام رسانه‌های دیداری و شنیداری و اجتماعی می‌تواند به او کمک کند.

نظر شما