شناسهٔ خبر: 36981610 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه فن بازار و یازدهمین نمایشگاه الکامپ مازندران:

دولت از فعالیت های دانش بنیان و شرکت های استارتاپی حمایت می کند / شرکت های دانش بنیان روی اولویت های استان تمرکز و کار کنند

احمد حسین زادگان با اشاره به این که دولت از فعالیت های دانش بنیان و شرکت های استارتاپی حمایت می کند، گفت: دولت در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم و پارک علم و فناوری ورود کرده تا بتواند به جوانان صاحب ایده، اندیشه و خلاقیت برای اجرای ایده هایشان کمک کند. ‎

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در استان در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه فن بازار و یازدهمین نمایشگاه الکامپ مازندران با اشاره به این که دولت از فعالیت های دانش بنیان و شرکت های استارتاپی حمایت می کند، گفت: دولت در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم و پارک علم و فناوری ورود کرده تا بتواند به جوانان صاحب ایده، اندیشه و خلاقیت برای اجرای ایده هایشان کمک کند.
حسین زادگان، اضافه کرد: اخیرا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز برای حمایت از شرکت های دانش بنیان ورود کرده است.
استاندار با بیان این که این کمک ها هم در قالب فکری و معنوی و هم حمایت های مادی ارایه می شود، افزود: صندوق نوآوری تسهیلات کم بهره و معاونت علمی و فناری هم تسهیلات و هم کمک های بلاعوض به ایده هایی که امکان اقتصادی شدن داشته باشد و از قابلیت تجاری سازی برخوردار باشد ارایه می نمایند.
وی با اشاره به این که این شرکت ها بهتر است روی اولویت های استان تمرکز و کار کنند، عنوان کرد: مازندران ظرفیت ها و قابلیت هایی در حوزه کشاورزی، تجارت با کشورهای همسایه، تجارت بین الملل و کشورهای cis دارد و در پسماند، آب و هوا و اقلیم و ... نیز جای کار و فعالیت دانشی دارد و انتظار می رود این شرکت ها و نیروهای انسانی خلاق برای توسعه مازندران تلاش کنند.
حسین زادگان با اشاره به این که این ظرفیت و توانایی در شرکت های استان در حوزه های یاد شده وجود دارد که بصورت ملی و بین المللی فعالیت کنند، اظهار داشت: امروز همه دستگاه ها و بخش های دولتی و غیردولتی، اصناف و وزارتخانه های مرتبط با تعامل و همکاری از این گونه فعالیت ها پشتیبانی می کنند. 

نظر شما